آموزش بورس در قم

  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
  • ۶ نظر
  • ۱۵۳۲۰ مشاهده

در کشورهای تورمی، سرمایه‌گذاری برای حفظ اصل سرمایه یک امر طبیعی است. روش های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران با توجه به زیرساخت‌های اقتصادی هر کشور متفاوت است. از معمول‌ترین روش های سرمایه‌گذاری در کشور ایران، می‌توان به سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، بازار ارز، بازار طلا، سپرده‌های بانکی، اوراق دولتی با سود ثابت و بازار بورس اشاره کرد.

انتخاب روش سرمایه‌گذاری‌ به دید سرمایه‌گذار، مطلوبیت‌های مدنظر، ریسک‌پذیری و ریسک گریزی و معایب و مزایای هرکدام بستگی دارد. سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دلیل مزایایی از قبیل ورود نقدینگی به چرخه اقتصادی و کسب بازدهی مناسب توسط سرمایه گذار، دارای مطلوبیت است.

از مزایای سرمایه‌گذاری در بورس از دید اقتصاد کلان می توان به هدایت نقدینگی و پول به سمت تولید اشاره کرد. این امر باعث کمک به بخش تولید، ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی می‌شود و در ایجاد رفاه اقتصادی و اجتماعی نقش بسزایی دارد. کشورهای توسعه‌یافته توانسته‌اند با کمک گرفتن از بازار سرمایه، اقتصاد خود را در جهت شفاف‌سازی اقتصادی و همچنین هدایت پول به سمت صنایعی که مزیت نسبی دارند موفق عمل کرده و رشد اقتصادی خود را پایدار کنند.

 

 بورس قم

قم، خیابان شهید فاطمی (دور شهر)، میدان رسالت، نبش کوچه ۲۹، ساختمان رسالت، طبقه ۲
تلفن تماس: ۳۷۸۳۱۶۴۴ (۰۲۵)

قم، خیابان شهید فاطمی (دور شهر)، میدان رسالت، نبش کوچه ۲۸، ساختمان بعثت
تلفن تماس:  ۳۷۸۳۱۶۴۴ (۰۲۵)

خدمات بورسی در شعبه کارگزاری آگاه در قم

 

از مزایای بورس از دید سرمایه‌گذاران می‌توان به حفظ سرمایه در مقابل افزایش تورم اشاره کرد. همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، این امر برای سرمایه‌گذارانی که در کشورهای تورمی مانند ایران زندگی می‌کنند یک امر حیاتی است. سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌تواند در مقابل کاهش ارزش پول، سرمایه خود را حفظ کند، زیرا شرکت‌های تولیدکننده که سهام آن‌ها در بورس معامله می‌شوند (به دنبال افزایش قیمت‌ها و افزایش تورم) می‌توانند سودهای بیشتری شناسایی کنند و این امر باعث افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها در بورس و به دنبال آن افزایش ثروت سهامداران و دور ماندن آن‌ها از ضررهای کاهش ارزش پول می‌شود. از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بورس برای سرمایه‌گذاران می‌توان به نبود محدودیت سرمایه اشاره کرد. به بیان ساده هر شخص می‌تواند با توجه به میزان سرمایه و پول خود(حتی ۱۰۰هزار تومان) در بورس سرمایه‌گذاری کند؛ اما بازار مسکن، ارز و طلا این‌چنین نیستد و همین موضوع یکی از تفاوت‌های اصلی بازار بورس با سایر بازارهای متداول در ایران است. با توجه به مزایای بورس چه از دید اقتصاد ملی و چه شخصی که به برخی از آن‌ها اشاره شد می‌توان به سرمایه‌گذاری در بورس توجه جدی داشت.

آموزش بورس قم

برای سرمایه‌گذاری در هر بازاری علی‌الخصوص بازار سرمایه، نیاز به شناخت بازار است. نه‌تنها بازار بورس بلکه اگر سرمایه‌گذاران بدون شناخت ، در هر بازاری سرمایه‌گذاری کنند به‌احتمال‌زیاد متحمل ضرر و زیان خواهند شد. پس برای افزایش اطلاعات می‌توان بامطالعه شخصی و همچنین شرکت در کلاس‌های آشنایی با بازار سرمایه که در شهر قم برگزار می‌گردد، اطلاعات علمی و عملی خود را برای فعالیت در بورس افزایش داد.

کارگزاری آگاه شهر قم اقدام به برگزاری کلاس‌های متنوع در زمینهٔ آموزش ورود به بورس نموده است. برخی از این کلاس‌ها عبارت‌اند از:

– دوره مقدماتی بازار سرمایه در قم

– مبانی سرمایه‌گذاری موفق در قم

– کلاس تحلیل تکنیکال در قم

– کلاس تحلیل بنیادی در قم

هدف اصلی این کلاس‌ها، ایجاد فرهنگ سرمایه‌گذاری و افزایش دانش و آشنایی همشهریان قمی با بازار بورس اوراق بهادار است. مباحث این کلاس‌های آموزشی از موضوعات ابتدایی و کلی شناخت بازار بورس آغاز و تا مطالب پیشرفته‌تر برای فعالان بازار ادامه پیدا می‌کند.

آموزش بورس قم

در کلاس‌ “دوره مقدماتی بازار سرمایه در قم” در مورد انواع بازارها و تقسیم‌بندی بازارهای مالی و شناخت کلی بازار سرمایه بحث می‌شود. این کلاس بصورت رایگان است.

در کلاس‌های “مبانی سرمایه‌گذاری موفق در قم” در مورد نحوه تهیه کد معاملاتی، زمان تسویه، زمان معاملات، اصطلاحات رایج در بازار سرمایه مانند صف خریدوفروش، نماد معاملاتی و مجامع، عرضه اولیه و… بحث می‌شود. همچنین آموزش سایت tsetmc و کدال معرفی می‌شود. به‌طور خلاصه کلیه موضوعات موردنیاز  یک سرمایه‌گذار برای شروع فعالیت در بازار سرمایه در این کلاس‌ها طرح می‌شود.

در کلاس “تحلیل تکنیکال در قم” در مورد پنل تحلیل تکنیکال، انواع نمودارها و الگوهای کلاسیک، اصول تحلیل تکنیکال،حمایت و مقاومت و انواع آن صحبت می‌شود.

 در کلاس‌های “تحلیل بنیادی در قم” شناخت مقدماتی انواع صورت‌های مالی،انواع گزارش شرکت‌ها، شناخت انواع افزایش سرمایه و توضیح در مورد حق تقدم در بورس و تأثیر سیاست‌های دولت بر انواع صنایع بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

 

پس از تکمیل فرم زیر، همکاران کارگزاری آگاه در شعبه قم برای هماهنگی حضور در کلاس ها با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

 

 

6 پاسخ به “آموزش بورس در قم”

  1. ابوالفضل آقاپور گفت:

    چجوری باید در کلاس ها شرکت کنم و باید چه کارهای انجام بدم؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      ماده ۲۴۰ " لایحه " آخرین مهلت هیات مدیره برای پرداخت به سود سهام داران بعد از تصویب مجمع عمومی را هشت ماه در نظر گرفته است. در اساسنامه شرکت ها می توان مهلت کوتاه تری برای پرداخت سود سهام تعیین کرد.
      بعضی شرکت ها پس از انقضای مهلت هشت ماهه نیز از پرداخت سود سهم به سهام داران خودداری می کنند. البته می توانید جهت پیگیری بیشتر با امور سهامداری شرکت مربوطه تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  2. نرگس گفت:

    رنج سنی خاصی داره ثبت نام ؟؟

    ۳
    • agah8 گفت:

      سلام دوست عزیز
      هیچ محدودیتی برای ثپت نام وجود ندارد.برای کار کردن با سامانه آنلاین آگاه باید حتما سن شما بالای ۱۸ سال باشد و مدرک دیپلم به بالا برای احراز هویت ارائه دهید , در غیر اینصورت شما میتوانید از پنل آفلاین برای معاملات خود استفاده کنید.

      ۲
  3. سید علی رضا رضویان گفت:

    هیچکدام از کلاسهایی که در بالا گفته اید هم اکنون می توانید آنلاین ثبت نام کنید فعال نیست

    ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: