ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟

  • تاریخ درج ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
  • تاریخ ویرایش ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
  • ۹ نظر
  • ۳۵۴۶ مشاهده
ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟

سامانه سجام یک بانک اطلاعاتی است که وظیفه نگهداری و به‌روزرسانی اطلاعات کاربران در بازارهای مالی را بر عهده دارد. اطلاعات سجام به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. بخش مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها، معاملات سهام و … به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند. با این حال، بخش مربوط به اطلاعات هویتی سرمایه‌گذاران در صورت نیاز به تغییر، باید توسط کاربران به‌روزرسانی شود. به همین دلیل، ویرایش اطلاعات در سامانه سجام امکانی است که نیاز بسیاری از سرمایه‌گذاران را پوشش می‌دهد. در ادامه مطلب مراحل ویرایش اطلاعات در سامانه سجام را بررسی می‌کنیم.


ویرایش اطلاعات هویتی و ارتباطی در سجام

ویرایش اطلاعات هویتی و ارتباطی در سجام در پنج مرحله زیر انجام می‌شود:

  • ورود به سایت سامانه سجام
  • مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات
  • درج شماره تماس
  • درج کد ملی و نوع مشتری (حقیقی و حقوقی)
  • ویرایش اطلاعات

در ادامه این مراحل را با یکدیگر طی خواهیم کرد.

۱- برای شروع به سایت SEJAM.IR مراجعه و روی گزینه ویرایش اطلاعات کلیک کنید.

ویرایش اطلاعات سجام

۲- در صفحه بعد شماره تماسی را درج کنید که ثبت نام اولیه با آن انجام شده است. عبارت امنیتی را در کادر مربوطه بنویسید و روی گزینه «دریافت کد تایید» کلیک کنید. (برای ثبت نام رایگان سجام وارد شوید)

۳- کد تایید را در کادر نخست، نوع مشتری را در کادر دوم و کد ملی را در سومین کادر بنویسید. عبارت امنیتی را در کادر مربوطه ثبت و روی کلید «تایید» کلیک کنید.

۴- طبق تصویر زیر فرم اطلاعات شناسایی شما به نمایش در می‌آید. با کلیک روی کلمه «ویرایش» که در قسمت‌های مختلف فرم قابل مشاهده هستند، می‌توانید به ویرایش اطلاعات سجام بپردازید.

۵- لازم به ذکر است که با مراجعه مستقیم به آدرس profilesejam.csdiran.ir، مراحل یک و دو طی می‌شوند و شما مستقیما به مرحله سوم یعنی درج شماره تماس هدایت می‌شوید. مابقی مراحل طبق توضیحات و تصاویر بالا باید طی شوند.

ویرایش شماره تلفن در سجام

با وجود این که شماره تماس هم در دسته اطلاعات ارتباطی محسوب می‌شود اما ویرایش شماره تلفن در سجام یکی از مهم‌ترین مواردی است که کاربران با آن مواجه می‌شوند. به عبارتی کمتر پیش می‌آید که تغییری در نام خانوادگی فرد رخ دهد. همچنین افراد سعی می‌کنند از آدرسی ثابت برای ثبت نام استفاده کنند اما شماره تماس از گزینه‌هایی است که تغییر آن محتمل خواهد بود. از طرفی، برخی از کاربران در زمان ثبت اولیه شماره تماس در سجام، به این نکته توجه نمی‌کنند که مالکیت شماره تماس باید با شماره ملی آن‌ها مطابقت داشته باشد. به همین علت، مراحل تغییر شماره تلفن در سجام را بررسی می کنیم.

۱- پس از ورود به سایت sejam.ir روی گزینه «ویرایش موبایل» کلیک کنید.

۲- طبق تصویر در این مرحله دو گزینه پیش روی شما است که هر کدام را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

  • با کلیک بر عبارت «استعلام مجدد شماره تلفن موجود در سامانه»، شماره تماس ثبت شده با کد ملی‌ شما تطبیق داده می‌شود. برای این کار لازم است گزینه‌های موجود در تصویر زیر را تکمیل کنید.

  • بنابراین شماره تماسی که قبلا در سامانه ثبت کرده‌اید، کد ملی و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه درج و روی کلید بررسی کلیک کنید پس از آن، نتیجه استعلام در پیامکی به شما اعلام خواهد شد.
  • برای تغییر شماره تماس مجددا به بخش «ویرایش موبایل» در سامانه سجام مراجعه کنید.

ویرایش اطلاعات در سامانه سجام

  • این بار روی گزینه «تغییر شماره تلفن همراه» کلیک کنید. پیغام زیر را با کلیک روی گزینه «بستن» ببندید.

  • طبق تصویر زیر، کد ملی، شماره تماس جدید (که لزوما باید در مالکیت همان کد ملی است) و کد امنیتی را درج و بر گزینه «بررسی» کلیک کنید.

  • در صورتی که تمام موارد را صحیح ثبت کرده باشید، وارد صفحه پرداخت آنلاین می‌شوید.

ویرایش شماره تلفن در سجام پس از پرداخت ۵۰.۰۰۰ ریال انجام خواهد شد و این موضوع از طریق ارسال پیامک به شماره جدید اطلاع‌رسانی می‌شود. این پیامک حاوی کد تاییدی است که باید آن را در کادری که بعد از مرحله پرداخت ظاهر می‌شود، درج کنید. توجه داشته باشید که پس از تغییر این شماره، همه پیامک‌های مربوط به سامانه سجام به شماره جدید ارسال خواهند شد.


سخن آخر

اولین مرحله برای شروع سرمایه‌گذاری، ثبت‌نام در سامانه سجام است. از آن جا که تمام اطلاع‌رسانی‌های سجام از طریق ارسال پیامک به شماره همراه انجام می‌گیرد، بنابراین موضوع ثبت صحیح اطلاعات و ویرایش آن در صورت نیاز، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران بازار سرمایه است. با این حال، ممکن است اطلاعات هویتی، ارتباطی و … سرمایه‌گذار تغییر کند. در این شرایط، سرمایه‌گذار می‌تواند با مراجعه به سامانه سجام و از طریق مراحلی که در این مقاله بررسی کردیم، به راحتی اطلاعات یا شماره تماس خود را ویرایش کند.

9 پاسخ به “ویرایش اطلاعات در سامانه سجام چگونه انجام می‌شود؟”

  1. Sina گفت:

    مطالب آموزنده و کاربردی

    ۱
  2. مسعود گفت:

    آموزش دیدن در هر کاری زمینه ساز پیشرفت هستش پس تا می توانیم آموزش ببینیم

    ۱
  3. امین گفت:

    به راحتی!

    ۱
  4. شماری گفت:

    خوشبختانه امروزه با افزایش اطلاعات مردم و همچنین مطالب جامع اینچنینی آن هم به صورت تصویری و به صورت مرحله به مرحله, باعث شده که ثبت نام کنندگان خودشون فرایند ثبت نام رو بدون نیاز به مراجعه به کافینت ها و... انجام بدن,
    این مسله باعث افزایش امنیت و همچنین تفهیم و تسهیل فرایند ثبت نام به صورت صحیح و "امن" شده.

    ۳
  5. محمد گفت:

    مطالب عالی و کاربردی بودند

    ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: