فرایند تسویه و تحویل خودرو در بورس کالا

  • تاریخ درج ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۱۹ دی ۱۴۰۱
  • ۱۴ نظر
  • ۸۸۲ مشاهده

در این ویدئو با فرآیند تسویه و تحویل خودرو بعد از ثبت سفارش موفق در بورس کالا آشنا خواهید شد. در صورتی که موفق به خرید خودرو در تالار خودروی بورس کالا شده باشید، سه روز زمان دارید تا فرآیند تسویه خودرو را به اتمام برسانید. برای تسویه خودرو باید مابقی هزینه خرید خودرو را در حساب وکالتی خود واریز کنید. بهتر است بدانید در صورتی که تسویه خود را طی سه روز دوم انجام دهید، مشمول جریمه خواهید شد. همچنین اگر مابقی هزینه خودرو را تا ۶ روز پرداخت نکنید، قرارداد شما فسخ می‌شود و شما مجبور به پرداخت هزینه انفساخ (۵% ارزش معامله به علاوه دو سر کارمزد) خواهید بود. در صورتی که پرداخت خود را طی سه روز دوم انجام دهید باید جریمه‌ای معادل ۰.۰۰۲۵ ارزش معاملاتی سفارش (به ازای هر روز) بپردازید. شما می‌توانید برای انجام مراحل تسویه به سامانه Agah.ebgo.ir مراجعه کنید. سپس از طریق بخش «کارتابل» و  «کارتابل خریدار از نوع فیزیکی» برای پرداخت مابقی هزینه خودرو اقدام کنید. با کلیک کردن روی گزینه «جزئیات» کلیه جزئیات قرارداد به شما نمایش داده می‌شود.

در ادامه باید نوع درخواست تسویه خود را مشخص کنید. توجه کنید که ممکن است پس از انتخاب گزینه «پرداخت نقدی» با پیام بخشودگی جرایم مواجه شوید. در این حالت به هیچ عنوان تیک گزینه بخشودگی جرایم را نزنید چرا که خریداران تالار خودرو و سیمان شامل بخشودگی جرایم نمی‌شوند. بهتر است بدانید که در صورت انتخاب این گزینه قرارداد شما فسخ خواهد شد. در پایان روی گزینه تایید کلیک کنید. سپس با پیامی با مضمون موفق بودن درخواست تامین وجه مواجه خواهید شد. علاوه‌بر موارد مذکور باید به سایت اعلام شده توسط شرکت عرضه‌کننده خودرو مراجعه و پروفایل شخصی خود را ایجاد کنید. سپس برای پرداخت سایر هزینه‌های مربوطه مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، بیمه شخص ثالث، شماره‌گذاری و… اقدام کنید. اطلاعات ضروری مانند آدرس سایت عرضه‌کننده خودرو و هزینه‌های جانبی قابل پرداخت در اطلاعیه عرضه هر خودرو به صورت مجزا درج می‌شود. در مرحله آخر از بین نمایندگی‌های مجاز موجود در سایت شرکت عرضه‌کننده، نزدیک‌ترین نمایندگی به خود را برای تحویل خودرو انتخاب و در زمان مقرر همراه با مدارک ضروری به نمایندگی منتخب مراجعه کنید. در صورتی که در مهلت مقرر برای تحویل خودرو اقدام نکنید، مسئولیت و هزینه‌های مربوط به نگهداری خودرو در پارکینگ به عهده شما خواهد بود.

14 پاسخ به “فرایند تسویه و تحویل خودرو در بورس کالا”

  1. فریبا گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده در بورس خرید خودرو را انجام دادم.
    بعد از مراحل تسویه نقدی.
    امروز از سایپا پیامک اومده برای بقیه مراحل. شماره پذیرش که پیامک شده رو در سایت سایپا وارد کنم.
    راهنمایی می‌کنید لطفا

    ۰
    • کارشناس 2266 گفت:

      با سلام دوست عزیز. برای بررسی دقیق لطفا با همکاران ما درکارگزاری با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ واحد کالا تماس بگیرید.

      ۰
  2. Vahid گفت:

    سلام من اشتباها روی انفساخ زدم راهی داره برگشتش داد؟

    ۰
    • کارشناس 1590 گفت:

      سلام دوست عزیز، امکان بررسی موضوع شما از طریق این درگاه وجود نداره. لطفا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ تماس بگیرید و یا درخواست خودتون رو از طریق تیکت پشتیبانی ارسال کنید.

      ۰
  3. مجتبی هاشمی گفت:

    گزینه ارسال که پایین صفحه است برای چیست؟ کی باید بزنیم؟ من الان دو روز تسویه کردم ولی پیامک ایران خودرو برام نیومده. نمیدونم اون گزینه ارسال را باید بزنم یا نه. خواهشا راهنمایی کنید.

    ۱
    • کارشناس 1590 گفت:

      سلام دوست عزیز، برای خودروهای ایران خودرو و سایپا، نیازی به زدن گزینه ارسال نیست و صرفا ثبت نوع درخواست تسویه (تسویه نقدی) کافی است.
      درصورتی‌که جهت تسویه از کارگزار خریدار اقدام کردید، اطلاعات شما سیستمی ارسال میشه و پیامک از شرکت خودروساز یا همون کارگزار فروشنده ارسال خواهد شد. لطفا پروفایل خود را در سایت ایران خودرو با همون شماره تماسی که در ایبیگو ثبت کرده اید، تکمیل کنید و منتظر پیامک باشید. زمان دقیق ارسال پیامک از سمت ایران خودرو مشخص نیست. حهت بررسی تسویه خود می‌تونید با شماره‌ ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی بورس کالا تماس حاصل فرمایید یا تیکت پشتیبانی ارسال کنید.

      ۲
  4. غلام گفت:

    سلام هرکاری کردم نتونستم پولمو بردارم

    ۰
    • کارشناس 2204 گفت:

      با سلام دوست عزیز. برای بررسی دقیق لطفا با همکاران ما درکارگزاری با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۵ واحد کالا تماس بگیرید

      ۰
  5. احمد گفت:

    کاش در ویدئو قسمت مربوط به افزودن نماینده رو هم توضیح می دادید، دفعه قبل موقع ثبت نام من خودم این رو نمیدونستم و برام کلی نگرانی و مشکل ایجاد شد. با تشکر از اگاه

    ۰
    • کارشناس 2016 گفت:

      سلام
      دوست عزیز ممنون از حسن توجه شما، پیشنهاد شما ارجاع شد و بر اساس اولیت اقدام خواهد شد.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: