شرکت های بورسی در استان آذربایجان غربی

  • تاریخ درج ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲ نظر
  • ۵۵۰۰ مشاهده

استان آذربایجان غربی با دارا بودن صنایع مختلف یکی از استان های پر پتانسیل در زمینه سرمایه گذاری است. در همین راستا در این مطلب در مورد صنایع و شرکت های پذیرفته شده در فرابورس و بورس اوراق بهادار که در استان آذربایجان غربی هستند، آشنا خواهیم شد.

شرکت پگاه آذربایجان غربی

شرکت پگاه آذربایجان غربی با نماد غشاذر از سال ۱۳۸۳ در بازار دوم بورس در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به‌جز قند و شکر مورد معامله قرار می‌گیرد. موضوع فعالیت شرکت در زمینه تهیه تولید و توزیع شیر و  فرآورده‌های آن، آبمیوه و سایر فراورده‌های غذایی پاستوریزه و استریلیزه و همچنین خدمات مشاوره‌ای، طراحی و ساخت و نصب ماشین‌آلات است.

بورس ارومیه

شرکت پاکدیس

شرکت پاکدیس با نماد غدیس موفق شد با عملکرد مطلوب مالی در یک دهه اخیر، درسال ۱۳۹۵ ده درصد سهام خود را در بازار دوم فرابورس و با نرخ پایه ۲۳۱۰ ریال عرضه کند. موضوع فعالیت شرکت پاکدیس عبارت است از:

  • تهیه، تولید، کشت مواد اولیه صنایع غذایی
  • ایجاد مزارع و ترویج کشاورزی
  • خریداری، تاسیس کارخانجات مواد غذایی بخصوص استحصال انگور
  • توزیع و فروش آبمیوه جات، کنسروجات و نوشابه های غیر الکلی در سراسر ایران

شرکت سیمان ارومیه

شرکت سیمان ارومیه با نماد ساروم در سال ۱۳۸۰ به بازار سرمایه ایران معرفی شد و هم اکنون در تابلوی اصلی بورس مورد معامله قرار میگرد. این شرکت به تولیدکلینکر و سیمان خاکستری می پردازد.

شرکت شهد کارخانه قند خوی

شرکت شهد کارخانه قند خوی در سال ۱۳۴۵ توسط بخش خصوصی با هدف احداث کارخانه تولید شکر از چغندر تاسیس شد و در سال ۱۳۴۷ اولین بهره برداری کارخانه انجام گردیده است. این شرکت  با نماد قشهد  از سال ۱۳۸۰ به بازار سرمایه عرضه و در بازار دوم بورس در گروه قند و شکر مورد معامله قرار می گیرد. این شرکت به تولید و فروش شکر و محصولات قندی از قبیل چغندر، شکرخام، ملاس و… می پردازد.

شرکت قند پیرانشهر

شرکت قند پیرانشهر با نماد قپیرا  در بازار بورس در گروه قند و شکر مورد معامله قرار می گیرد. این شرکت در سال ۱۳۶۲ تاسیس و در سال ۱۳۷۵ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. مهمترین موضوع فعالیت این کارخانه تولید شکر، ملاس و الکل است.

شرکت قند ارومیه

شرکت قند ارومیه با نماد قاروم  تقریبا کوچکترین شرکت فعال استان آذربایجان غربی در بازار سرمایه است. این شرکت از سال ۱۳۹۴ در بازار پایه فرابورس عرضه شده است. از نکات جالب توجه این شرکت می توان به رشد قیمتی سهام این شرکت پرداخت که از قیمت ۶۰۰۰ ریال از زمان عرضه به قیمت حدود ۵۳۰۰۰ اشاره کرد.

البته صنایع و ظرفیت های بسیاری در استان آذربایجان غربی و شهرستان های این استان وجود دارد که پتانسیل رشد و ورود به بازار سرمایه را دارا هستند. از جمله این صنایع و شرکت ها می توان به پتروشیمی مهاباد،کارخانه سیمان خوی، کارخانه قند پیرانشهر ،مارال صنعت ارومیه و …. اشاره کرد.

کارگزاری آگاه شعبه ارومیه آماده ارائه خدمات بورسی به پرسنل شرکت ها و صنایع فعال در استان آذربایجان غربی است. این خدمات شامل آموزش جامع بورس، دریافت کد معاملاتی و برگزاری همایش های بورسی هستند.

اگر در زمینه شرکت های بورسی فعال در آذربایجان غربی سوالی دارید، در انتهای همین مطلب و در بخش نظرات اعلام بفرمایید.

2 پاسخ به “شرکت های بورسی در استان آذربایجان غربی”

  1. امید گفت:

    سلام.
    نظرتان در مورد قاروم چیه ؟ علت افزایش قیمت شدیدش چی میتونه باشه؟

    ۰
    • agah5 گفت:

      سلام دوست عزیز
      از آنجایی که سایت بآشگاه، سایت مشاوره و تحلیلی نیست، لذا شما می‌توانید سوالات مربوط به صنایع و تحلیل سهام‌های مختلف را از سایت hamfekran.com جویا شوید.
      باتشکر

      ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: