روش های معامله در بازار بورس اوراق بهادار

  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
  • ۹ تیر ۱۳۹۴
  • ۱۷ نظر
  • ۲۲۱۰۱ مشاهده
راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ريال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ريال وهزینه, اتصال با سایر سیستم ها, اتصال با ساعت همفکران, اتصال با سایت آواگلد, ثبت درخواست واریز وجه, مسابقه

پس از دریافت کد سهامداری (که در بخش‌های گذشته توضیح داده شده است)، فرد می‌تواند به چهار روش نسبت به خرید و فروش سهام و یا سایر اوراق بهادار موجود در بورس اقدام کند.


روش‌‌های معامله در بورس به چهار روش زیر انجام می‌شود:

  1. معامله در بورس اوراق بهادار از طریق مراجعه‌ی حضوری به کارگزاری (سفارش حضوری)
  2. معامله در بورس اوراق بهادار از طریق ارائه‌ی سفارش به صورت تلفنی
  3. معامله در بورس اوراق بهادار از طریق ارائه‌ی سفارش به صورت اینترنتی
  4. معامله در بورس اوراق بهادار به روش معامله‌ برخط یا آنلاین

 

شرح هر کدام از این روش‌های معامله در بازار بورس به‌ تفصیل در ذیل آورده شده است.

۱- معامله در بازار بورس اوراق بهادار از طریق مراجعه حضوری به کارگزاری

در روش معامله سهام در بازار بورس اوراق بهادار از طریق مراجعه حضوری، سرمایه‌گذار به صورت حضوری به شرکت کارگزاری مراجعه نموده و فرم درخواست خرید یا فروش اوراق بهادار را تکمیل می‌نماید. فرم معامله در بازار بورس به صورت حضوری، شامل اطلاعاتی مثل مشخصات کامل فرد، نشانی و تلفن تماس، کد سهامداری و همچنین مشخصات کامل سهام و یا سایر اوراق بهاداری است که فرد قصد خرید یا فروش آن‌ها را دارد. پس از تکمیل فرم درخواست خرید و فروش سهام، سرمایه‌گذار می‌تواند مبلغ مورد نیاز و کارمزد معامله را از طریق واریز به حساب بانکی یا استفاده از دستگاه کارت‌خوان در شعب کارگزاری، پرداخت نماید.

۲-معامله در بورس اوراق بهادار از طریق ارائه‌ی سفارش به صورت تلفنی

در روش معامله سهام در بازار بورس اوراق بهادار از طریق تلفنی، سرمایه‌گذار می‌تواند بدون نیاز به مراجعه‌ حضوری به کارگزاری، صرفاً از طریق استفاده از سامانه تلفنی کارگزاری، سفارش خود را برای خرید یا فروش سهام یا سایر اوراق بهادار به کارگزار ارائه دهد. برای فعال کردن امکان معامله در بورس از طریق سفارش تلفنی، کافی است سرمایه‌گذار فقط یکبار به کارگزاری مراجعه نموده و قرارداد مربوطه را امضا نماید. حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از امضای قرارداد، کارگزاری نام کاربری و رمز عبور اختصاصی را به صورت محرمانه به مشتری ارائه می‌دهد. پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور، سرمایه‌گذار می‌تواند به صورت تلفنی با کارگزاری تماس بگیرد و سفارشات خود را برای خرید یا فروش اوراق بهادار وارد سامانه نماید.

۳- معامله در بورس اوراق بهادار از طریق ارائه‌ی سفارش به صورت اینترنتی

در روش معامله دسهام در بازار بورس اوراق بهادار از طریق اینترنتی، سرمایه‌گذار پس از دریافت رمز عبور از طرف شرکت کارگزاری به سایت اینترنتی شرکت کارگزای مراجعه می‌نماید و با تکمیل فرم‌های درخواست خرید یا فروش سهام به صورت‌ اینترنتی سفارش خود را در سامانه‌ کارگزار ثبت می‌نماید. به دلیل را‌ه اندازی سامانه‌ی معاملات برخط بورس، امروزه دیگر از روش اینترنتی استفاده چندانی نمی‌شود.

۴- معامله در بورس اوراق بهادار به روش معامله‌ برخط یا آنلاین

در روش معامله سهام در بازار بورس اوراق بهادار از طریق آنلاین سرمایه‌گذار مستقیماً و بدون دخالت کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می‌نماید. پس از گذشت دو سال از راه‌اندازی سیستم معاملات برخط بورس، این روش بهترین و پرطرفدارترین نحوه معامله در بازار بورس است. از مهمترین عوامل رشد روش معاملات برخط در بین سرمایه‌گذاران می‌توان به سرعت عمل در خرید و فروش، نقل و انتقال وجوه لازم برای سرمایه‌گذاری به صورت الکترونیک اشاره کرد. در این روش سرمایه‌گذار با در اختیار داشتن یک رایانه متصل به اینترنت در هر نقطه حتی از منزل یا محل کار خود مستقیماً اقدام به خرید و فروش سهام می‌پردازد. کدکاربری، کلمه عبور و لینک مریوط به معاملات برخط (آنلاین) از طریق تلفن همراه یا آدرس پست الکترونیک برای سرمایه‌گذار ارسال می گردد و پس از آن امکان انجام معاملات در ساعت بازار بورس (۰۹:۰۰ الی ۱۲:۳۰ روزهای شنبه تا چهارشنبه) برای سرمایه‌گذار میسر خواهد بود.

بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه, بورس اوراق بهادر, خرید و فروش اوراق بهادار, خرید آنلاین سهام, کارگزاری آگاه, روش های معامله, قرارداد اینترنتی, کد سهامداری بورس, کدمعاملات برخط, خرید و فروش سهام,

روش های خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بازار

 

 

17 پاسخ به “روش های معامله در بازار بورس اوراق بهادار”

  1. sh07238 گفت:

    با سلام لطفا پیشنهادها را در یکجا جمع کنید

    ۰
  2. masoud.saber@outlook.com گفت:

    با سلام
    آیادر سفارش خرید اینترنتی در سهام هایی که صف خرید یا فروش است اولین سفارشاتی که وارد سیستم میشه سفارشات اینترنتی است و اینکه در زمان شلوغی یک سهم بازدهی کدام بیشتر است
    ممنون

    ۰
    • Agah گفت:

      با سلام
      دوست گرامی سفارشات اینترنتی نسبت به سفارشات آنلاین از سرعت کمتری برخوردارند لذا در زمانهای صف شدن سهم(در صورت داشتن کدمعاملات آنلاین)، بهتر است سفارش آنلاین ثبت نمایید.

      ۰
  3. gh.keymasi گفت:

    سلام منظورتون اینه که که اگر ما سهمی بخواهیم بخریم یا بفروشیم که در بازار پایه باشی از طریق سیستم معملاتی اسا نمیشه و باید اینترنتی خرید رو سفارش بدیم

    ۰
    • Agah گفت:

      سلام
      دوست گرامی طبق قانون سهام بازار پایه از هیچ سامانه معاملاتی آنلاینی قابل خرید و فروش نیست.

      ۰
  4. agah17245 گفت:

    سلام، یه سوال داشتم.
    چرا باتوجه به اینکه امروزه دیگر از روش اینترنتی استفاده چندانی نمی‌شود. بعضی از کارگزاری ها هنوز این امکان رو برای کاربران فعال می کنند.
    مزیت آن نسبت به آنلاین چیست؟

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام
      کارکرد قرارداد اینترنتی بیشتر در خرید و فروش سهام های موجود در بازار پایه فرابورس است. از آنجا که طبق قوانین موجود امکان خرید و فروش سهام شرکت هایی که در بازار پایه هستند از طریق سامانه آنلاین میسر نیست، لذا مشتری درخواست خود را به صورت اینترنتی ثبت می‌کند.

      ۰
  5. IchiMoku گفت:

    با درود و سپاس بابت توضیحات ارائه شده ..

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: