دریافت کد بورسی و کد سجام در گرگان

  • تاریخ درج ۱۷ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۶۹ مشاهده
کدبورسی گرگان

بازار بورس در سال‌های اخیر تبدیل به بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری شده است و از محبوبیت زیادی برخوردار است. خرید و فروش در بورس کار چندان مشکلی نیست و افراد می‌توانند این کار را از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها انجام دهند. دریافت کد بورسی از اولین اقداماتی است که باید قبل از آغاز فعالیت در بورس انجام شود و تمامی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ملزم به انجام آن هستند. در این مطلب به چگونگی دریافت کد بورسی در گرگان و نحوه ثبت نام در سامانه سجام و همچنین پروژه سهام عدالت در گرگان می‌پردازیم.

در گذشته سرمایه‌گذاری معمولا توسط افرادی که از درآمد بالاتری برخوردار بودند انجام می‌شد اما امروزه افراد بیشتری به اهمیت این موضوع پی برده‌اند. معمولا بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در کشور ما در زمینه طلا، مسکن، ارز و غیره صورت می‌گرفت و افراد آشنایی زیادی با بورس آشنایی نداشتند. تغییرات سیاست‌های اخیر موجب شده است بازار ارز به یک بازار نامناسب تبدیل شود.

بازار طلا و مسکن همچنان طرفداران خاص خود را دارد اما بورس توانسته است با مزایایی از قبیل شفافیت، معافیت‌های مالیاتی و سهولت معاملات بخشی از نقدینگی جامعه را به خود اختصاص دهد. رشد ناگهانی بورس باعث شد توجه افراد بیشتری به این بازار جلب شود و ناگهان تقاضا برای دریافت کد بورسی افزایش یابد. در چنین شرایطی، سازمان بورس و کارگزاری‌ها راهکارهایی برای سهولت ثبت نام در بورس ارائه داده‌اند تا بتوانند روز به روز افراد بیشتری را به این بازار پرسود جذب کنند.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه‌ای (مانند کد ملی) است که برای هر فرد تنها یک بار صادر می‌شود و ترکیبی از حروف و اعداد است. این ترکیب معمولا شامل سه حرف نخست نام خانوادگی افراد و پنج عدد تصادفی می‌شود. در مواردی ممکن است حروف نیز تصادفی باشند مانند: «ع ص ز ۴۵۸۶۹» این کد قابل تغییر نیست و همان طور که اشاره شد، برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی تنها یک بار صادر می‌شود اما در صورت تغییر نام خانوادگی افراد ممکن است کد بورسی نیز تغییر کند.

نحوه دریافت کد بورسی در گرگان

دریافت کد بورسی در همه شهرها از جمله گرگان روند ثابتی دارد که افراد ملزم به رعایت آن هستند. برای دریافت کد بورسی در گرگان باید وارد سامانه www.sejam.ir شوید و کد ملی و شماره ثابت را ثبت کنید تا ثبت نام انجام شود. مرحله دوم پرداخت هزینه به صورت آنلاین و پر کردن فرم‌ها است، پس از آن یک کد پیگیری از طریق پیامک برای‌تان ارسال خواهد شد که با داشتن آن می‌توانید احراز هویت خود را تکمیل کنید.

احراز هویت به صورت حضوری از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود. در گذشته این کار از طریق مراجعه به شعب کارگزاری نیز انجام می‌شد اما در حال حاضر تنها از طریق دفاتر پیشخوان یا به صورت غیر حضوری می‌توان مراحل احراز هویت را انجام داد. تعداد بسیار زیادی دفتر پیشخوان دولت هم اکنون در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات هستند. با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در گرگان می‌توانید فهرست کامل دفاتر و اطلاعات تماس آن‌ها را مشاهده کنید. فهرست دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه نیز از طریق این لینک در دسترس شما قرار دارد. در صورت تمایل به احراز هویت غیر حضوری، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مورد تایید سجام استفاده کنید.

دریافت کد سجام در گرگان

سامانه جامع اطلاعات مشتریان (به اختصار سجام)، سامانه‌ای است که تمام اطلاعات هویتی و مالی سرمایه‌گذاران به طور منظم در آن ذخیره می‌شود و مرتب در حال به روز رسانی است. وجود این سامانه باعث پایین آمدن خطاها و تقریبا به صفر رسیدن آن‌ها در ثبت اطلاعات می‌شود و همچنین امکان بروز تخلفات را کاهش می‌دهد.

درج اطلاعات شخصی و دریافت کد سجام برای هر فرد حقیقی یا حقوقی که می‌خواهد فعالیتی در بازار بورس داشته باشد ضروری است. این کد مجوز ورود به بورس و انجام معاملات در آن است. در گذشته این روند متفاوت بود و یک سامانه ملی برای ثبت اطلاعات فعالان بورس وجود نداشت، اما در حال حاضر این افراد برای ادامه فعالیت باید مراحل ثبت نام و احزار هویت سجام را طی کنند.

دریافت کد معاملاتی در گرگان

فعالیت در بازار بورس تنها با دریافت کد بورسی در گرگان میسر نخواهد شد. ثبت نام در کارگزاری و دریافت کد معاملاتی هم از الزامات این کار است. کارگزاری‌ها نهادهای واسطه بین سرمایه‌گذاران و ناشرین سهام هستند که فعالیت آن‌ها زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است. این کارگزاری‌ها موظفند تا انجام معاملات را در چهارچوب مشخص و قوانینی که از پیش تعیین شده است به جلو ببرند. کد بورسی و کد معاملاتی دو مفهوم مجزا هستند. کد بورسی یک شناسه منحصر به فرد است که برای هر فرد تنها یک بار از طریق سازمان بورس صادر می‌شود. کد معاملاتی شناسه‌ای است که با آن توسط کارگزاری شناسایی می‌شوید و به سامانه معاملاتی دسترسی می‌یابید. هر فرد تنها یک کد بورسی خواهد داشت اما به تعداد کارگزاری‌هایی که در آن‌ها ثبت نام می‌کند، می‌تواند کد معاملاتی داشته باشد.

بهترین راه برای دریافت کد بورسی و کد معاملاتی در گرگان ثبت نام از طریق سامانه آگاه اکسپرس به آدرس ex.agah.com است. در این سامانه می‌توانید ثبت نام رایگان سامانه سجام و کارگزاری را به صورت همزمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های جداگانه انجام دهید.  همچنین شما می توانید برای آموزش بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام ایجا کلیک کنید.

در راستای سهولت ثبت نام و دریافت کد بورسی در گرگان و دیگر شهرهای کشور، کارگزاری‌ها نیز به تدریج فرایند احراز هویت غیر حضوری را آغاز کرده‌اند. احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه به سادگی و از طریق سامانه آگاه اکسپرس امکان‌پذیر است.

سهام عدالت در گرگان

سامانه فروش سهام عدالت

پس از گذشت ۱۴ سال از آغاز پروژه سهام عدالت، سرانجام در سال ۱۳۹۹، طرح آزادسازی آن از طرف دولت مطرح شد. سود سهام تا قبل از مطرح شدن این طرح، به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌شد اما امکان مدیریت آن از طریق خرید و فروش برای افراد فراهم نبود. 

بعد از طرح آزادسازی سهام عدالت، دو نوع روش انتخاب مدیریت به صورت «مستقیم» و «غیر مستقیم» برای سهامداران فراهم شد. روش مستقیم به این صورت است که در آن کاربر می‌تواند به طور تدریجی و طبق اطلاعیه‌های دولت، از طریق کارگزاری‌ها یا بانک‌ها مقداری از سهام خود را بفروشد. در روش غیر مستقیم تغییر خاصی در روند به وجود نخواهد آمد و مانند قبل سود سهام به صورت سالانه به حساب سهامدار واریز می‌شود.

برای فروش سهام عدالت در گرگان لازم است به سامانه se.agah.com مراجعه کنید و وکالت فروش را در اختیار کارگزاری آگاه قرار دهید. کارگزاری آگاه، سفارش‌های ثبت‌شده را جمع‌آوری می‌کند و به تدریج در بازه‌های زمانی مشخص و با اجازه ناظر بازار به فروش می‌رساند. در نهایت مبلغ حاصل از فروش به حساب مشتری واریز خواهد شد.

جمع‌بندی

دریافت کد معاملاتی و کد بورسی در گرگان و البته تمامی مناطق کشور، مراحل ثابتی دارد و باید طی شود اما کارگزاری آگاه با راه‌اندازی سامانه آگاه اکسپرس توانسته است این فرآیند را ساده‌تر کند. سرمایه‌گذاران محترم می‌توانند تمامی مراحل ثبت نام سجام و کد بورسی را از طریق این سامانه و بدون نیاز به پرداخت هزینه انجام دهند. البته در صورت تمایل می‌توانید همه مراحل ثبت نام را از طریق دفاتر پیشخوان دولت پیش ببرید.

آدرس و شماره تماس شعبه گرگان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: