دریافت کد بورسی و کد سجام در کرمانشاه

  • تاریخ درج ۱ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۸۳ مشاهده
کدبورسی کرمانشاه

با سرمایه‌گذاری درست و عملکردی دقیق، در کنار کسب سود و ثروت، می‌توان راهی برای آبادانی هر چه بیشتر کشور پیدا کرد. با ورود به بازار بورس می‌توان هر دوی این اهداف را تامین کرد.

یکی از شهرهای ایران که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بورسی دارد، کرمانشاه است. ما در ادامه نحوه ورود به بازار بورس و دریافت کد بورسی در کرمانشاه را آموزش خواهیم‌ داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

برای این که در بازار بورس به‌صورت قانونی شناخته شوید، به کد بورسی نیاز خواهید داشت. برای دریافت کد بورسی در کرمانشاه باید درخواست خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ارائه دهید. در ادامه، این سازمان برای شما شناسه‌ای منحصربه‌فرد در نظر خواهد گرفت. این شناسه تا پایان عمر به شما تعلق دارد و می‌توانید با استفاده ‌از آن در دنیای بورس فعالیت داشته ‌باشید.

کد بورسی متشکل از ۳ حرف و ۵ عدد است. سه حرف اولیه این کد برگرفته‌ از اطلاعات هویتی متقاضی و ۵ عددی که در ادامه می‌آید، سیستمی و تصادفی هستند. این ساختار برای تمامی افراد حقیقی، حقوقی و اتباع یکسان است.

سازمان بورس و اوراق بهادار کشور به‌ منظور دریافت کد بورسی، باید و نبایدهایی را تعریف کرده ‌است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

• کد بورسی برای هر فرد تنها یک بار صادر می‌شود و امکان تغییر آن وجود ندارد.

• تمامی افراد با هر میزان از تحصیلات می‌توانند برای دریافت کد بورسی در کرمانشاه اقدام کنند. برای ورود به این بازار هیچ شرط تحصیلاتی وجود ندارد. چیزی که برای به موفقیت رسیدن در بازار بورس نیاز است، داشتن مهارت و دانش کافی بورسی است که این دانش از طریق شرکت در کلاس‌های آموزش بورس به‌دست خواهد آمد.

• سازمان بورس کشور به افرادی که زیر سن قانونی قرار دارند نیز اجازه حضور در بازار بورس را داده ‌است. البته ارائه تعهدنامه ولی ضرورت دارد.

نحوه دریافت کد بورسی در کرمانشاه

تمامی افرادی که قصد دریافت کد بورسی در کرمانشاه را دارند، باید بر طبق یک روال مشخص جلو بروند. این روال در کل کشور یکسان است که البته می‌توان آن را به دو طریق حضوری و آنلاین طی کرد. برای دریافت کد بورسی در کل کشور باید دو گام اساسی برداشته شود:

• گام اول- ثبت نام در سامانه سجام و سامانه کارگزاری

• گام دوم- احراز هویت در هر یک از سامانه‌های سجام و کارگزاری

با برداشتن این دو گام اساسی، روند در یافت کد بورسی در کرمانشاه با موفقیت به ‌اتمام خواهد رسید. افرادی که ترجیح دهند این روند را به‌ صورت حضوری طی کنند، به همراهی دفاتر پیشخوان دولت نیاز خواهند داشت. با مشاهده لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در کرمانشاه، می‌توانید به لیستی از این دفاتر دسترسی پیدا کنید. البته افرادی که در سایر شهرهای ایران هستند و به دنبال این دفاتر می‌گردند، می‌توانند از لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه استفاده کنند.

راه دیگر برای دریافت کد بورسی در کرمانشاه شیوه آنلاین است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است. از آن جایی که در دنیای پرمشغله امروز، پیگیری کارهای اداری در ساعات مشخصی از روز کمی دشوار شده‌ است، می‌توان با استفاده ‌از شیوه آنلاین به‌سرعت به تمامی امور سروسامان بخشید. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس در کوتاه‌ترین زمان و در هر ساعتی از شبانه‌روز، روند دریافت کد بورسی را طی کنید. در این سامانه ثبت نام سجام و کارگزاری به صورت همزمان انجام می‌شود.

دریافت کد سجام در کرمانشاه

اگر قصد دریافت کد بورسی در کرمانشاه را دارید و در حال پیگیری مراحل اولیه هستید، احتمالا نام سامانه سجام به گوش‌تان خورده‌‌ است. سجام از سامانه‌های ملی کشور است که برای ورود به دنیای بورس باید حتما در آن ثبت نام کنید. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی این سامانه کمک به‌سزایی در یکپارچه‌سازی اطلاعات بورسی کشور انجام داد. حالا اطلاعات بورسی تمامی مشتریان در سامانه بایگانی می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی، امکان بازیابی اطلاعات فراهم است.

اگر قصد دریافت کد سجام در کرمانشاه را دارید، می‌توانید به سه طریق مختلف اقدام کنید و در نهایت به خواسته خود برسید:

• راه اول مراجعه به سامانه سجام است. آدرس این سامانه www.sejam.ir است و شما می‌توانید با تکمیل فرم‌های هویتی و مالی به مرحله بعدی یعنی پرداخت ۱۰ هزار تومان برسید. پس ‌از طی کردن این دو مرحله یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد.

• راه دوم استفاده‌از اپلیکیشن‌های واسط است. اپلیکیشن‌هایی مثل آپ شما را به سامانه سجام وصل می‌کنند تا در ادامه روند ثبت نام را با موفقیت طی کنید. از آن جایی که این اپلیکیشن‌ها کاربری بسیار آسانی دارند، عده‌ای از افراد ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به سامانه سجام از اپلیکیشن‌های واسط کمک بگیرند.

• راه سوم استفاده ‌از خدمات ویژه سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com است. استفاده ‌از این سامانه دو حسن اساسی دارد. اول این که شما می‌توانید دریافت کد سجام را به‌صورت کاملا رایگان طی کنید و دوم این که، می‌توانید به طور همزمان دو درخواست ثبت کنید. یعنی می‌توانید برای دریافت کد بورسی، کد سجام و کد معاملاتی به‌ طور همزمان اقدام کنید.

دریافت کد معاملاتی در کرمانشاه

کد معاملاتی یکی از لازمه‌های بسیار مهم در دنیای بورس است. همان‌ طور که می‌دانید برای پیشرفت و ترقی در بازار بورس، به نظارت لحظه‌ای و تصمیم‌گیری سریع در شرایط ویژه نیاز است. قطعا بدون داشتن کد معاملاتی چنین امکانی وجود نخواهد داشت زیرا برای چنین اقداماتی، باید به سامانه‌های معاملاتی وارد شد و به‌ صورت آنلاین و لحظه‌ای تصمیم گرفت. اگر قصد دریافت کد معاملاتی در کرمانشاه را دارید، می‌توانید به کارگزاری آگاه مراجعه کنید. دقت داشته باشید که کد معاملاتی با کد بورسی تفاوت دارد. کد بورسی شناسه‌ای شبیه کد ملی است اما کد معاملاتی به شماره حساب بانکی شباهت دارد. شما تنها یک کد ملی خواهید داشت اما می‌توانید در بانک‌های مختلف حساب باز کنید. به همین ترتیب، امکان دریافت کد معاملاتی از چند کارگزاری مختلف وجود دارد.

سهام عدالت در کرمانشاه

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یکی از پروژه‌های بزرگ دولتی است که حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد. هدف از واگذاری این سهام، کمک به اقشار ضعیف جامعه بود. به طوری که شانس ورود به دنیای بورس را پیدا کنند و بتوانند از سود حاصل از سهام بهره ببرند.

در تمامی‌ این سال‌ها مبلغی به‌ عنوان سود سهام به حساب سهامداران واریز می‌شد اما هیچ یک از صاحبان سهم، اجازه فروش نداشتند. در سال ۱۳۹۹ دولت اعلام کرد که حق فروش سهام عدالت، به صورت تدریجی به صاحبان آن واگذار می‌شود. حالا سهامداران می‌توانند با در نظر گرفتن ناظر بازار و با توجه به اعلامیه‌های دولت سهامشان را به فروش برسانند.

در حال حاضر افرادی که دارای سهام عدالت در کرمانشاه هستند و روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com وارد شوند و اختیار فروش سهام‌شان را به کارگزاری آگاه بدهند. کارگزاری درخواست‌ها را جمع و تحت نظارت ناظر بازار برای فروش اقدام می‌کند. در نهایت، وجه حاصل از فروش به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

اگر شما هم قصد فروش سهام عدالت را دارید، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه کنید تا به درستی با فرایند واگذاری اختیار فروش سهام آشنا شوید.

جمع‌بندی

بازار بورس، دنیای پررونقی است که که به شما کمک می‌کند تا از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنید. ما در این مقاله در خصوص نحوه دریافت کد بورسی در کرمانشاه صحبت کردیم. همچنین فرایند دریافت کد معاملاتی، نحوه واگذاری اختیار فروش سهام عدالت و … را مورد بررسی قرار دادیم. کارگزاری آگاه به غیر از موارد گفته شده خدمات مهم دیگری از قبیل: آموزش بورس از صفر، مشاوره سرمایه‌ گذاری در سرمایه، سبدگردانی و… نیز دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید یا با نمایندگی این مجموعه در شهر خودتان تماس حاصل فرمایید.

آدرس و شماره تماس شعبه کرمانشاه

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: