دریافت کد بورسی و کد سجام در کرج

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۸۵۰ مشاهده
کدبورسی کرج

راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و برای کسب موفقیت، باید از میان تمامی این راه‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. این روزها بازار طلا و ارز بسیار داغ شده است اما همان‌طور که می‌دانید این بازار نوسانات زیادی دارد و ممکن است سرمایه‌گذاران را دچار ضرر کند.

در صورتی‌ که به دنبال یک راه مطمئن برای سرمایه‌گذاری هستید، به بازار بورس وارد شوید. برای ورود به این بازار باید کد بورسی دریافت کنید. پس‌از آن می‌توانید به خرید و فروش سهام دست بزنید. ما در ادامه در مورد نحوه دریافت کد بورسی در کرج توضیحاتی را خدمت‌تان ارائه خواهیم‌ داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی یک شناسه ۸ رقمی است که برای شناسایی هویت شما در بازار بورس کاربرد دارد. درواقع کد بورسی همانند کد ملی اطلاعات هویتی شما را برملا می‌سازد. تمامی افراد حقیقی، حقوقی و اتباع می‌توانند کد بورسی داشته‌ باشند. این کد به ازای هریک از متقاضیان تنها یک مرتبه صادر می‌شود. امکان تغییر این کد وجود ندارد مگر این که نام خانوادگی فرد تغییر کرده باشد.

همان ‌طور که پیشتر گفته‌ شد، کد بورسی یک شناسه ۸ جزئی است. این کد از ۳ حرف و ۸ عدد تشکیل شده است که ۳ حرف اولیه آن از اطلاعات هویتی اشخاص گرفته می‌شود. به عنوان مثال چنانچه فردی حقیقی با نام خانوادگی سبزواری درخواست دریافت کد بورسی در کرج را داشته ‌باشد، کد او شبیه این خواهد بود: «سبز ۴۵۶۷۲».

در صورتی‌ که متقاضی دریافت کد بورسی در کرج، فردی زیر سن قانونی باشد، می‌تواند با دریافت تعهدنامه از ولی خود در بازار بورس فعالیت کند. در واقع با ارائه این مدرک در زمان ثبت‌ نام، اجازه مشارکت در بازار بورس به وی داده می‌شود.

نحوه دریافت کد بورسی در کرج

اگر به تازگی با دنیای بورس آشنا شده‌اید و تمایل دارید تا در این فضا فعالیت کنید، باید کد بورسی دریافت کنید. به این منظور می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. انتخاب شما هر یک از این دو شیوه که باشد، باید روند ثابتی را طی کنید. به طور کلی برای دریافت کد بورسی در کرج باید در سامانه‌های سجام و کارگزاری ثبت‌ نام کنید. پس ‌از آن باید در هر یک از این سامانه‌ها احراز هویت انجام دهید.

درصورتی‌که روش حضوری را انتخاب کنید، باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. این دفاتر تمامی خدمات بورسی را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهند. به این ترتیب شما می‌توانید مرحله ثبت نام و احراز هویت را به طور کامل به کارشناسان دفاتر پیشخوان دولت بسپارید.

با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در کرج می‌توانید نزدیکترین گزینه به خود را پیدا کنید. اگر هم در شهرهای دیگر ایران سکونت دارید، می‌توانید با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه بهترین گزینه را بیابید.

بهترین گزینه برای دریافت کد بورسی در کرج، استفاده سامانه آگاه اکسپرس است. هدف از راه‌اندازی این سامانه اینترنتی کردن تمامی خدمات مروبط به ثبت نام بورس بوده ‌است. به همین دلیل شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، ثبت ‌نام سجام و کارگزاری را انجام دهید. برای احراز هویت می‌توانید به دفاتر پیشخوان یا شعب آگاه مراجعه کنید. افرادی که از قبل ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده باشند، نیازی به احراز هویت مجدد برای آگاه نخواهند داشت.

دریافت کد سجام در کرج

سجام یکی از سامانه‌های مهم کشور است که اطلاعات بورسی مشتریان در آن ذخیره و یکپارچه‌سازی می‌شود. این سامانه به وسیله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به راه افتاده‌است و در حال حاضر فعالیت در بازار بورس بدون ثبت‌ نام در این سامانه ممکن نیست. حتی افرادی که پیش از به راه‌اندازی این سامانه وارد دنیای بورس شده‌اند، ملزم هستند تا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

برای دریافت کد سجام در کرج می‌توانید به سه طریق اقدام کنید که در ادامه هر یک را شرح خواهیم ‌داد:

راه اول- با مراجعه به وب‌سایت سجام به آدرس www.sejam.ir می‌توانید اطلاعات فردی و مالی خود را وارد سامانه کنید و در ادامه ۱۰ هزار تومان پرداخت کنید. پس‌از آن کد پیگیری دریافت خواهید کرد.

راه دوم- با استفاده‌از اپلیکیشن‌های واسط (مانند اپلیکیشن‌های پرداخت) می‌توانید به سامانه سجام وارد شوید. این اپلیکیشن‌ها در نهایت شما را به وب‌سایت سجام ارتباط می‌دهند تا در ادامه در این سامانه روند ثبت نام را طی بفرمایید.

راه سوم – شما می‌توانید با استفاده‌از سامانه آگاه اکسپرس با لینک ex.agah.com به صورت رایگان کد سجام دریافت کنید. از آن جایی که در این سامانه خدمات مختلفی ارائه می‌شود، شما می‌توانید به یک باره و بدون نیاز به پرداخت هزینه برای دریافت کد بورسی و کد سجام در کرج اقدام کنید.

دریافت کد معاملاتی در کرج

برای این که بتوانید در بازار بورس به عنوان شخصی فعال حضور داشته‌ باشید و در لحظه برای سهام‌تان تصمیم بگیرید، به کد معاملاتی نیاز خواهید داشت. این کد به شما اجازه ورود به سامانه‌های آنلاین را می‌دهد. در صورتی‌که نام کاربری و گذرواژه دریافت کنید، می‌توانید به سامانه‌های معاملاتی وارد شوید.

برخی از افراد کد معاملاتی و کد بورسی را یکسان می‌دادند. اما این دو کد بایکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال:

• کد بورسی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار کشور صادر می‌شود. درصورتی‌که مسئولیت صدور کد معاملاتی به کارگزاری‌ها واگذار شده است.

• کد بورسی منحصربه فرد است و برای هر شخص یک مرتبه صادر می‌شود. در صورتی‌که مشتریان بورس می‌توانند چندین کد معاملاتی داشته‌ باشند.

اگر قصد دریافت کد معاملاتی در کرج را دارید، می‌توانید به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید و به صورت آنلاین از خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

سهام عدالت در کرج

سامانه فروش سهام عدالت

عدالت نام یک سهام دولتی است که در سال ۱۳۸۵ به مردم واگذار شد. جامعه هدف در واگذاری سهام عدالت، قشر کم درآمد بوده ‌است. در واقع دولت سعی کرد با واگذاری این سهام به اقشار کم درآمد جامعه کمک کند و به جای وجه نقد، سرمایه در اختیار آن‌ها قرار دهد. در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر از شهروندان ایرانی تحت پوشش این طرح هستند. در تمامی این سال‌ها سهامداران از سود که به حساب‌شان واریز می‌شد، استفاده می‌کردند و حقی در فروش سهام نداشتند. دولت در سال ۱۳۹۹ اختیار سهام عدالت را در قالب طرح آزادسازی به سهامداران واگذار کرد. البته این کار به صورت تدریجی صورت می‌گیرد و در هر نوبت، تنها امکان فروش درصد مشخصی از سهام وجود دارد.

اگر قصد فروش سهام عدالت در کرج را دارید و روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اید، به سامانه سهام عدالت اگاه به آدرس se.agah.com مراجعه کنید. کارگزاری با در نظر گرفتن وضعیت موجود و تحت نظارت ناظر بازار سهام مشتریان را به فروش می‌رساند و سود حاصل از فروش را، به حساب صاحبان سهم انتقال می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید.

 

جمع‌بندی

برای حضور در دنیا بورس باید چند قدم اساسی برداشته‌ شود. ما در این مقاله در مورد نحوه دریافت کد بورسی در کرج و همچنین کد سجام و کد معاملاتی با شما صحبت کردیم. تمامی این مراحل را می‌توان به صورت آنلاین یا از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طی کرد. در صورتی ‌که به دنبال سایر خدمات بورسی هستید، می‌توانید به بآشگاه مشتریان آگاه مراجعه کنید یا با شعب آگاه در شهر خودتان تماس حاصل کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه کرج

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: