دریافت کد بورسی و کد سجام در نی ریز

  • تاریخ درج ۲۰ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۶۷۰ مشاهده
کدبورسی نی ریز

این روزها اکثر افراد به ‌دنبال راهی مطمئن برای افزایش سرمایه خود هستند. متاسفانه از مدتی پیش اقتصاد تورمی حاکم بر کشور، تشخیص سرمایه‌گذاری درست و رسیدن به درآمدهای بالا را کمی دشوار کرده‌ است. به ‌همین دلیل باید پیش ‌از هر گونه اقدامی به‌خوبی تحقیق کرد. برای سرمایه‌گذاری دقیق باید به‌ خوبی بستر فعالیت شناسایی و از قانونی بودن روند کار اطمینان حاصل شود.

بازار بورس یک راه مطمئن و شناخته‌شده برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد است که در این سال‌ها علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده ‌است. برای این که بتوان به این بازار وارد شد، باید ‌اقداماتی انجام داد که مهم‌ترین آن، دریافت کد بورسی است. ما در این مقاله در خصوص دریافت کد بورسی در نی ریز با شما صحبت خواهیم‌ کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

این روزها اغلب افراد به مفاهیم اولیه دنیای بورس آشنا هستند. یکی ‌از این مفاهیم کد بورسی است. در ادامه جزئیاتی را در خصوص این کد بازگو خواهیم‌ کرد:

برای این که بتوانید به ‌صورت قانونی در دنیای بورس فعالیت داشته ‌باشید، به کد بورسی نیاز خواهید داشت. این کد ساختار مشخصی دارد و هویت شما را نزد سازمان بورس مشخص می‌سازد. چنان چه به‌ عنوان فردی حقیقی قصد دریافت کد بورسی در نی ریز را داشته‌ باشید، کد بورسی برگرفته ‌از نام ‌خانوادگی و ۵ عدد تصادفی خواهد بود. به ‌این ‌ترتیب که ۳ بخش اولیه نام ‌خانوادگی در ابتدای کد بورسی قرار می‌گیرد و در ادامه ۵ عدد تصادفی درج می‌شود. در کد بورسی‌های جدید ممکن است اعداد و حروف تصادفی باشند یا در مورد صاحبان سهام عدالت، کد بورسی با حرف «ع» آغاز شود.

در‌ صورتی ‌که قصد دریافت کد بورسی در نی ریز را دارید، به مواردی که در ادامه گفته می‌شود دقت داشته ‌باشید:

• کد بورسی تنها یک مرتبه برای هر متقاضی در سرتاسر کشور صادر خواهد شد.

• تمامی افراد در هر رده سنی شانس ورود به دنیا بورس و سرمایه را دارند. البته افرادی که زیر سن قانونی قرار داشته ‌باشند، باید پیش از ثبت ‌نام، از ولی خود تعهدنامه دریافت کنند. پس‌ از ارائه این تعهدنامه به سازمان بورس کشور، می‌توانند کد بورسی در نی ریز را دریافت کنند و به ‌عنوان یک سهامدار به طور آزادانه فعالیت بورسی داشته ‌باشند.

• توصیه می‌کنیم پس ‌از دریافت کد بورسی در نی ریز و پیش ‌از هرگونه اقدامی، آموزش‌های لازم در حوزه بورس را فرا بگیرید. اگر چه برای ورود به این بازار محدودیت تحصیلاتی وجود ندارد، اما می‌توانید با ارتقای دانش بورسی خود به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنید.

نحوه دریافت کد بورسی در نی ریز

برای دریافت کد بورسی در نی ریز باید چند قدم کوتاه اما اساسی بردارید؛ می‌توانید این چند قدم را به ‌صورت حضوری یا آنلاین طی کنید: ثبت ‌نام در سامانه‌های سجام و کارگزاری و احراز هویت در هر یک از این دو سامانه. در ‌صورتی ‌که ترجیح می‌دهید کار ثبت ‌نام برای دریافت کد بورسی در نی ریز را به راحتی و با کمترین دخالت خودتان انجام دهید، بهتر است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

کارشناسان دفاتر پیشخوان دولت با دریافت مدارک هویتی شما، کار ثبت ‌نام را به ‌طور کامل انجام می‌دهند. شما می‌توانید علاوه بر ثبت ‌نام، مرحله احراز هویت را نیز به دست کارشناسان دفاتر پیشخوان دولت بسپارید. در ‌صورتی‌ که در نی ریز سکونت دارید و اطلاعاتی در خصوص دفاتر پیشخوان دولت این شهر ندارید، می‌توانید روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در نی ریز کلیک بفرمایید. اگر در سایر شهرهای ایران سکونت دارید،می‌توانید از لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه استفاده کنید.

در ‌صورتی ‌که محدودیت زمانی دارید و ترجیح می‌دهید تا کار ثبت ‌نام و احراز هویت را خودتان طی کنید، می‌توانید به روش آنلاین اقدام کنید. با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید تمامی اقدامات لازم را در زمانی کوتاه به سرانجام برسانید و به راحتی کد بورسی در نی ریز را دریافت کنید.

دریافت کد سجام در نی ریز

همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، برای دریافت کد بورسی و کد سجام در نی ریز باید در سامانه سجام ثبت ‌نام انجام دهید. سجام یکی از سامانه‌های مهم و ملی کشور است که اطلاعات بورسی مشتریان به ‌صورت یکپارچه در آن نگهداری می‌شود. سجام مخفف سامانه جامع اطلاعات مشتریان است که به وسیله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به ‌راه افتاده ‌است.

برای این که بتوانید برای دریافت کد سجام در نی ریز اقدام کنید، باید در مرحله اول به وب سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir وارد شوید. پس از ورود به این سامانه باید اطلاعات خود را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات مورد نیاز و پرداخت ۱۰ هزار تومان فرآیند ثبت ‌نام به‌ اتمام می‌رسد. همچنین شما می توانید برای آموزش بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام ایجا کلیک کنید.

در‌صورتی‌که سامانه آگاه اکسپرس را برای دریافت کد سجام انتخاب کرده‌ باشید، می‌توانید به‌طور همزمان برای دریافت کد بورسی و کد سجام اقدام کنید. به ‌این منظور روی لینک ex.agah.com کلیک کنید. نکته مهم دیگر اینکه ثبت ‌نام برای دریافت کد سجام در سامانه آگاه اکسپرس به‌صورت رایگان انجام می‌شود (برای ثبت نام رایگان سجام وارد شوید).

دریافت کد معاملاتی در نی ریز

برای این که بتوانید از خدمات آنلاین، سامانه‌های معاملاتی و قابلیت خرید و فروش لحظه‌ای سهام برخوردار شوید، باید برای دریافت کد معاملاتی در نی ریز اقدام کنید. در‌ صورتی‌ که از خدمات سامانه آگاه اکسپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید ضمن ثبت ‌نام برای دریافت کد بورسی در نی ریز به ‌طور همزمان برای دریافت کد معاملاتی نیز اقدام بفرمایید. اگر به دنبال دیدن فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام در بورس هستید وارد شوید.

هر فرد تنها یک کد بورسی خواهد داشت اما می‌تواند از چند کارگزاری کد معاملاتی دریافت کند و معاملات خود را از طریق آن‌ها پیش ببرد. این نکته را به‌ خاطر داشته‌ باشید که برای دریافت کد معاملاتی نیازی به پرداخت هزینه نیست و کارگزاری‌ها به‌ صورت رایگان کد معاملاتی تازه را در اختیارتان قرار می‌دهند.

سهام عدالت در نی ریز

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یکی از پروژه‌های دولتی به حساب می‌آید که از سال ۱۳۸۵ اجرایی شد. هدف از معرفی و واگذاری این سهام، کمک به اقشار کم درآمد جامعه بود. با واگذاری سهام به جای یارانه نقدی، سرمایه در اختیار مردم قرار گرفت. البته این طرح به اهداف خصوصی‌سازی نیز کمک می‌کرد.

از سال ۱۳۸۵ تا سال ۹۹ دارندگان این سهام اجازه دخل و تصرف در سهام خود را نداشتند. اما به‌ تازگی دولت اختیار فروش سهام عدالت را به سهامداران واگذار کرده ‌است. در ابتدای سال ۹۹ سهامداران توانستند روش آزادسازی سهام خود را انتخاب کنند. برخی روش مستقیم را انتخاب کردند و برخی دیگر با انتخاب روش غیر مستقیم، مدیریت را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سپردند. کارگزاری آگاه بستر مناسبی را برای فروش آسان سهام عدالت در نی ریز فراهم کرده ‌است. بدین‌ترتیب مشتریانی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com اختیار فروش سهام خود را به ‌این کارگزاری بسپارند و بدون دردسر از سود حاصل از فروش بهره‌مند شوند.

در‌صورتی‌که اطلاعات کافی در خصوص واگذاری اختیار فروش سهام عدالت ندارید، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید.

 

جمع‌بندی

برای این که یک سرمایه‌گذاری موفق داشته ‌باشید، می‌توانید به بازار بورس و سرمایه وارد شوید. به ‌این منظور باید برای دریافت کد بورسی در نی ریز اقدام کنید. کارگزاری آگاه با ارائه انواع خدمات بورسی شما را در مراحل مختلف حضور در دنیای بورس همراهی خواهد کرد. در ‌صورتی ‌که به ‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بورس هستید، به بآشگاه مشتریان و حساب‌های رسمی کارگزاری آگاه در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه نی ریز

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: