دریافت کد بورسی و کد سجام در نیشابور

  • تاریخ درج ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۷۷ مشاهده
کدبورسی نیشابور

شرایط فعلی و نوسانات اقتصادی و ماهیت سودهی بالای بورس باعث شده تا افراد زیادی جذب بورس شوند. این بازار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سهولت معاملات، شفافیت، قابلیت نقدشوندگی بالا و … اشاره کرد. برای فعالیت در این بازار باید ابتدا با فرایندها و اصطلاحات آن آشنا شویم.

نخستین مرحله ثبت نام و دریافت کد بورسی است. در این مطلب سعی می‌کنیم همه چیز را درباره نحوه ورود به بازار بورس و همین طور دریافت کد بورسی در نیشابور بررسی کنیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

بورس مانند هر حوزه تخصصی دیگر نیاز به دانش کافی دارد و خیلی مهم است که آگاهانه وارد این عرصه شوید. شما قرار است سرمایه خود را وارد این بازار کنید، پس مهم است که از تمام جزئیات آن با خبر شوید. اولین سوال مهم این است که کد بورسی چیست و چه کاربردی دارد؟ کد بورسی یک کد مشخص و اختصاصی است که به هر فرد تنها یک بار اختصاص پیدا می‌کند. فردی نمی تواند دو یا چند کد بورسی داشته باشد؛ چرا که این کد براساس اطلاعات هویتی افراد ساخته می‌شود و تنها در صورت تغییر اطلاعات هویتی، امکان تغییر آن وجود دارد.

کد بورسی با نام کد سهام‌داری نیز شناخته می‌شود و هویت شما را نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مشخص می‌کند. این کد معمولا از سه حرف اول نام خانوادگی افراد و پنج عدد تصادفی تشکیل می‌شود. برای مثال کد بورسی شخصی که نام خانوداگی‌اش رستگار باشد شبیه این خواهد بود: «رست ۶۴۹۲۷» مراحل دریافت کد بورسی در نیشابور را می‌توانید شخصا و به صورت آنلاین یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت انجام دهید.

نحوه دریافت کد بورسی در نیشابور

دریافت کد بورسی در نیشابور نیز مانند تمامی شهرهای دیگر از طریق ثبت نام در سامانه سجام و کارگزاری‌ها انجام می‌گیرد. ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد سجام قدم اول است. در سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید. بعد از این مرحله باید احراز هویت انجام گیرد که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. احراز هویت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن‌های مورد تایید سجام صورت می‌گیرد. برای احراز هویت حضوری به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در نیشابور مراجعه کنید. در لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه می‌توانید اطلاعات تماس و آدرس تمامی دفاتر در سطح کشور را مشاهده بفرمایید.

دریافت کد سجام در نیشابور

تا کد سجام را دریافت نکرده باشید نمی‌توانید برای دریافت کد بورسی اقدام کنید. سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان، یک سامانه ملی است که در راستای یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان طراحی و اجرا شد. دریافت کد سجام در نیشابور از طریق وب سایت www.sejam.ir انجام می‌شود. به این ترتیب که باید وارد سایت سجام شوید و فرم‌های آن را که شامل اطلاعات هویتی می‌شود، پر کنید. نهایتا بعد از پرداخت مبلغی، کد رهگیری برای‌‌تان ارسال می‌شود. کد رهگیری سامانه سجام در واقع همان کد سجام است که با ارائه آن در دفاتر پیشخوان دولت و یا اپلیکیشن های احراز هویت می‌توانید کد بورسی در نیشابور را دریافت کنید. همچنین شما می توانید برای آموزش بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام ایجا کلیک کنید.

دریافت کد معاملاتی در نیشابور

از دیگر مراحل ضروری قبل از آغاز فعالیت در بورس، دریافت کد معاملاتی در نیشابور است. کد معاملاتی توسط کارگزاری‌ها صادر می‌شود و این اجازه را به شما می‌دهد تا از طریق سامانه معاملاتی آن‌ها ‌‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام انجام دهید. اگر به دنبال دیدن فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام در بورس هستید وارد شوید. کارگزاری‌ها واسطه‌‌‌‌ای بین خریدار و فروشنده هستند. بسیاری افراد کد بورسی و کد معاملاتی را با هم اشتباه می‌گیرند اما موارد زیر تفاوت‌های این دو را مشخص می‌کند:

• کد بورسی شناسه‌ای یکتا و شبیه کد ملی است که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می‌شود

• کد معاملاتی را کارگزاری‌ها صادر می‌کنند. با این کد نزد کارگزاری شناخته می‌شوید و امکان دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری برای‌تان فراهم می‌شود.

• بر خلاف کد بورسی، هر فرد می‌تواند چند کد معاملاتی داشته باشد؛ یعنی افراد می‌توانند از چند کارگزاری کد بگیرند و معاملات خود را از طریق چند کارگزاری پیش ببرند.

با خرید سهام هر شرکتی بخشی از دارایی آن شرکت به شما تعلق می‌گیرد، و همین طور بخشی از سرمایه شما به سرمایه شرکت اضافه می‌شود. بنابراین باید معاملات خود را به کارگزاری مطمئن و متخصص بسپارید. برای ثبت نام در کارگزاری آگاه و دریافت کد معاملاتی و کد بورسی در نیشابور می‌توانید به سامانه ex.agah.com مراجعه کنید. مجموعه آگاه با ایجاد سامانه‌‌‌‌ای کاربردی باعث شده تا بتوانید به صورت همزمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه، در سجام نیز ثبت نام کنید.

سهام عدالت در نیشابور

سامانه فروش سهام عدالت

طرح سهام عدالت از مدت‌ها پیش به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خانوار در نظر گرفته شده بود. این سهام به صورت غیر قابل فروش به دهک‌های مختلف جامعه تعلق گرفت و در پایان هر سال سود سهام به حساب هر فرد واریز می‌شد. این سود در واقع سود سهام چندین شرکت دولتی بود که به صورت یک پکیج در قالب سهام عدالت ارائه شد. هدف طرح سهام عدالت توانمندسازی اقشار کم‌درآمد و پیش‌برد اهداف خصوصی سازی بود؛ به این ترتیب که به جای اعطای پول نقد، سهام ارزشمند شرکت‌های دولتی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد تا استقلال بیشتری به دست آورند.

در سال ۹۹ با ارائه طرح آزادسازی سهام عدالت، امکان دخل و تصرف در سهام عدالت برای مردم ایجاد شد. دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم در اختیار سهام‌داران قرار گرفت. برای مدیریت سهام عدالت در نیشابور می‌توانید از طریق سامانه se.agah.com اقدام کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را در بلاگ بآشگاه مشتریان مطالعه بفرمایید.

 

جمع‌بندی

بازار بورس محبوبیت زیادی میان تمام اقشار جامعه دارد چرا که با سرمایه‌‌‌‌ای اندک نیز می‌توان در این بازار ‌‌‌‌سرمایه‌گذاری کرد. برای شروع فعالیت در این بازار باید کد بورسی دریافت کنید. تمامی مراحل دریافت کد بورسی و همچنین احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه در نیشابور را می‌توان از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام داد. در پایان به خاطر داشته باشید که ورود به بورس و معامله در آن به سادگی انجام می‌گیرد اما این بازار کاملا تخصصی است و برای موفقیت در آن عنصر مهم آموزش را نباید فراموش کرد.

آدرس و شماره تماس شعبه نیشابور

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: