دریافت کد بورسی و کد سجام در فردیس

  • تاریخ درج ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۷۱ مشاهده

در شرایط اقتصادی امروز، سرمایه‌گذاری یک ضرورت محسوب می‌شود. همه افراد و خانواده‌ها به دنبال راهکاری برای حفظ ارزش نقدینگی خود هستند و در این میان، با گزینه‌های متنوعی مواجه می‌شوند. از سکه و دلار گرفته تا ملک و حتی خودرو.

در این شرایط بازار بورس با مزایای متعدد خود توانست توجه افراد بسیاری را جلب کند و این به معنی صدور تعداد زیادی کد بورسی است. در این مطلب به بررسی مراحل دریافت کد بورسی در فردیس می‌پردازیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

قبل از هر چیز باید ابتدا اطلاعاتی در مورد کد بورسی به دست بیاوریم و از ضرورت آن اطلاع پیدا کنیم. کد بورسی در واقع یک شناسه مرکب از چند عدد و حرف است. این شناسه کد هویتی و شناسایی شما در بازار بورس است و هر فعالیتی که در بازار داشته باشید تحت همین نام ثبت می‌شود. به همین دلیل هیچ دو نفری نمی‌توانند یک کد بورسی داشته باشند و ‌‌‌‌‌همین‌طور به هیچ کس دو کد بورسی تعلق نمی گیرد. این کد منحصر به فرد است و تاریخ انقضا ندارد. از طرفی دریافت کد بورسی الزامی برای فعالیت در بازار بورس ایجاد نمی کند.

قوانین کد بورسی در همه شهرها یکسان است و روال اداری آن فرقی نمی کند. تمام افراد حقیقی و حقوقی بدون هیچ محدودیت سنی و تحصیلی می‌توانند برای دریافت کد بورسی در فردیس اقدام نمایند. البته کسانی که هنوز به سن قانونی یعنی ۱۸ سال نرسیده‌اند باید تعهدنامه ولی ارائه دهند. ‌‌‌‌در گذشته برای افراد زیر ۱۸ سال یا کسانی که مدرک تحصیلی زیر دیئلم داشتن کد بورسی آفلاین صادر می‌شد اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده است و همه می‌توانند از طریق سامانه‌های آنلاین به معامله بپردازند.

یکی از اصلی‌‌‌ترین مزایای سامانه‌‌های هوشمند در بازار بورس نظارت بیشتر بر فعالیت کاربران است که به واسطه آن تخلف و اختلال بازار کمتر صورت می‌گیرد. در هنگام ثبت نام برای دریافت کد بورسی در فردیس از کاربران تعهدی مبنی بر رعایت قوانین سازمان بورس گرفته می‌شود. ‌‌‌‌‌همین‌طور گوشزد می‌شود که بازار بورس در کنار سودآوری اش ممکن است ریسک نیز به همراه داشته باشد و کاربران باید با آگاهی تمام پا به این بازار بگذارند.

نحوه دریافت کد بورسی در فردیس

دریافت کد بورسی در فردیس کار سختی نیست و تنها باید کمی وقت بگذارید و در سامانه سجام ثبت نام کنید. بعد از دریافت کد سجام در فردیس باید برای احراز هویت و نهایتا دریافت کد بورسی اقدام نمایید. در کل تمام این فرآیند تنها چند روز به طول می‌انجامد. در واقع با دریافت کد سجام تقریبا بیشتر راه را رفته‌اید و به جز احراز هویت مرحله دیگری در پیش ندارید. ثبت نام کد بورسی در فردیس از طریق خود سایت سجام یعنی www.sejam.ir انجام می‌شود. البته در سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید.

روند اخذ کد بورسی در فردیس در هر دو روش یکسان است و باید اطلاعات هویتی‌‌‌‌‌تان را وارد سامانه کنید؛ اما در ثبت نام از طریق سایت سجام باید مبلغی را بپردازید که در سامانه آگاه نیازی به پرداخت آن نیست. به علاوه اگر از طریق سایت کارگزاری آگاه ثبت نام کنید می‌توانید هم‌زمان علاوه بر ثبت نام کد سجام برای کد معاملاتی نیز اقدام کنید.

دریافت کد سجام در فردیس

سامانه سجام تنها یک سایت برای جمع آوری اطلاعات مشتریان بازار بورس است که کمک می‌کند نظارت دقیق‌‌‌تری بر بازار بورس وجود داشته باشد و ‌‌‌‌‌خرید ‌و ‌فروش‌ها به صورت شفاف و بدون هیچ مشکلی انجام شود. تنها با یک بار ثبت نام کردن در سامانه سجام و احراز هویت از طریق این سامانه اطلاعات شما به سازمان بورس انتقال پیدا می‌کند. بعد از آن برای ثبت نام در کارگزاری‌‌های مختلف تنها زمانی که شماره موبایل‌‌‌‌‌تان را وارد کنید تمام اطلاعات از سامانه سجام فراخوانی می‌شود.

بنابراین ثبت نام در سامانه سجام، دریافت کد سجام در فردیس و احراز هویت در این سامانه اصلی‌‌‌ترین کار برای شروع فعالیت در بورس است. بعد از ثبت نام در سایت و دریافت کد پیگیری که همان کد سجام است، مرحله احراز هویت فرا می‌رسد. در این مرحله یا به صورت حضوری و یا غیر حضوری از طریق اپلیکیشن‌‌های مورد تایید سامانه برای احراز هویت اقدام می‌کنید. در نهایت بعد از تمام این‌ها، مراحل کد بورسی در فردیس به اتمام می‌رسد و ظرف چند روز کد برای‌تان ارسال می‌شود. برای احراز هویت حضوری باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنید. در این لینک فهرست دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در فردیس را مشاهده می‌کنید. همچنین آدرس و اطلاعات تماس دفاتر سراسر کشور را می‌توانید از طریق لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه دریافت کنید. چنانچه در بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام  به مشکل خوردید وارد شوید.

دریافت کد معاملاتی در فردیس

دریافت کد معاملاتی نیز از دیگر موارد ضروری برای معامله آنلاین در بازار بورس است. ثبت نام کد معاملاتی در فردیس از طریق سامانه ex.agah.com انجام می‌شود. ابتدا باید وارد سایت شوید و مشخصات خواسته شده را وارد کنید و سپس با در دست داشتن کد پیگیری، مرحله احراز هویت را انجام دهید. اگر قبلا جداگانه در سایت سجام ثبت نام کرده باشید به محض این که شماره تماس‌‌‌‌‌تان را وارد کنید اطلاعات‌‌‌‌‌تان وارد سامانه کارگزاری می‌شود. با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه را نیز انجام دهید.

سهام عدالت در فردیس

سامانه فروش سهام عدالت

از زمانی که فروش سهام عدالت امکان‌پذیر شده است کارگزاری‌ها سامانه‌‌‌‌ای ویژه برای مدیریت و فروش این سهام در نظر گرفته‌اند. فروش سهام عدالت در فردیس نیز از طریق سامانه se.agah.com توسط کارگزاری آگاه انجام می‌شود. از آن جایی که تا مدت‌ها خرید‌و‌فروشی در رابطه با سهام عدالت انجام نمی‌شد بسیاری از کاربران با روال کار آشنا نیستند و سوالات متعددی در این باره دارند. برای اطلاعات بیشتر و بررسی جزئیات مراحل فروش سهام عدالت در فردیس به مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت بروید. تمام مراحل کار به صورت دقیق همراه با تصویر در این مقاله توضیح داده شده است.

اگر می خواهید فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام در بورس را مشاهده کنید وارد شوید.

 

جمع‌بندی

مراحل دریافت کد بورسی در فردیس را با هم بررسی کردیم. با توجه به سرایز شدن سیل ‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاران به بازار بورس کارگزاری‌ها تلاش می‌کنند تا ‌‌‌‌‌سرمایه‌گذاران بیشتری به دست بگیرند، و این کار را تنها از طریق ارائه خدمات بیشتر انجام می‌دهند. کارگزاری آگاه از طریق سامانه آگاه اکسپرس امکان ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری به طور همزمان را برای کاربران فراهم کرده است. همچنین از طریق این سامانه می‌توان احراز هویت آنلاین آگاه را انجام داد. البته در صورت تمایل می‌توانید تمامی این مراحل را به دفاتر پیشخوان دولت بسپارید.

آدرس و شماره تماس شعبه فردیس

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: