دریافت کد بورسی و کد سجام در جم

  • تاریخ درج ۲ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۸۹ مشاهده
کدبورسی جم

خیلی از ما به دنبال راهی ساده و پردرآمد برای آینده‌ای روشن‌تر هستیم. اگر چه بسیاری از افراد چنین خواسته‌ای را رویا می‌بینند، اما می‌توان با عملکردی درست و آگاهانه به این رویا جامه عمل پوشاند. بازار بورس همان فضای مناسب و امنی است که به شما فرصت می‌دهد تا برای روزهای روشن آینده خود تصمیم بگیرید.

برای این که به این دنیا وارد شوید، باید چند اقدام اولیه انجام دهید که یکی از این اقدامات دریافت کد بورسی است. ما در این مقاله در خصوص دریافت کد بورسی در جم با شما صحبت می‌کنیم تا بتوانید با دیدی بازتر برای حضور در بازار بورس اقدام کنید.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

در حال حاضر با افزایش علاقه مردم به سرمایه‌ گذاری در بازار سرمایه، اصلاحات و مفاهیم کاربردی این بازار بیش از گذشته شناخته شده‌اند. یکی از این مفاهیم کاربردی، کد بورسی است که برای حضور در دنیای خرید و فروش سهام به آن نیاز خواهید داشت (برای آموزش خرید و فروش در بورس کلیک کنید).

درصورتی که قصد ورود به دنیای بورس را داشته ‌باشید، باید در نخستین مرحله از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور کد بورسی دریافت کنید. با ارائه اطلاعات خود به این سازمان یک کد ۸ بخشی دریافت خواهید کرد. این کد برای افراد حقیقی و حقوقی ساختار یکسانی دارد. به طور کلی کد بورسی مجموعه‌ای از اعداد و حروف است که ۳ بخش اولیه آن را حروف و ۵ بخش دیگر را اعداد تشکیل می‌دهد. چنان چه یک فرد حقیقی برای دریافت کد بورسی در جم اقدام کند، سه حرف اولیه این کد از نام خانوادگی وی نشات می‌گیرد. به ‌عنوان مثال کد بورسی فردی با نام فامیل حسینی به این شکل خواهد بود: «حسی۴۱۷۵۳»

خوشبختانه برای دریافت کد بورسی در جم باید و نبایدهای زیادی در نظر گرفته نشده است و شما می‌توانید با توجه به چند اصل ساده، وارد دنیای بورس شوید. در ادامه به این اصول خواهیم پرداخت:

• کد بورسی تنها یک مرتبه صادر می‌شود و مشتری بورسی تا پایان عمر برای فعالیت در دنیای بورس به این کد نیاز خواهد داشت. لازم ‌به ذکر است که امکان دریافت دو کد بورسی برای یک نفر وجود ندارد.

• هر فردی با هر رده سنی شانس ورود به دنیای بورس را خواهد داشت. البته افرادی که زیر سن قانونی هستند، باید برای دریافت کد بورسی در جم تعهدنامه ولی ارائه دهند.

نحوه دریافت کد بورسی در جم

برای دریافت کد بورسی در جم راه سخت و پیچیده‌ای نخواهید ‌داشت. شما باید دو گام ثبت نام و احراز هویت سجام و کارگزاری را بردارید تا در نهایت کد بورسی دریافت کنید. این مراحل را می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین طی کنید.

درصورتی که روش حضوری را انتخاب کرده‌اید، باید از دفاتر پیشخوان دولت کمک بگیرید. کارشناسان این دفاتر به شما کمک می‌کنند تا در سامانه‌های سجام و کارگزاری ثبت نام کنید. پس از آن شما را در مرحله احراز هویت همراهی خواهند کرد. شما می‌توانید با کلیک روی دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در جم به لیست این دفاتر دسترسی پیدا کنید. اگر در شهرهای دیگری از ایران سکونت دارید، روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه کلیک بفرمایید تا اطلاعات دفاتر سراسر کشور را مشاهده کنید.

افرادی که روش آنلاین را انتخاب کرده ‌باشند، می‌توانند برای ثبت نام و احراز هویت به صورت مستقل اقدام کنند. در این روش نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت شخصی و با استفاده از اینترنت به سامانه‌های سجام و کارگزاری و فرآیند ثبت نام را تکمیل کنند. درصورتی که این مرحله پشت‌ سر گذاشته ‌شود، باید احراز هویت انجام شود.

اگر قصد ثبت نام آنلاین را دارید، می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس که به کارگزاری آگاه تعلق دارد، استفاده نمایید. در این سامانه تمامی خدمات بورسی به صورت آنلاین ارائه می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از هریک از این دو روش، کد بورسی در جم را دریافت کنید. لازم ‌به ذکر است که هیچ الزامی برای انتخاب یک روش برای دو مرحله ثبت نام و احراز هویت وجود ندارد. به عنوان مثال شما می‌توانید مرحله ثبت نام را به صورت آنلاین طی کنید و برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

دریافت کد سجام در جم

سجام یکی از سامانه‌های مهم و ملی کشور است که برای یکپارچه‌سازی اطلاعات بورسی کشور راه‌اندازی شده است. این سامانه مهم که به وسیله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به راه افتاده است، تمامی اطلاعات مشتریان را حفظ می‌کند. در حال حاضر بدون ثبت نام افراد حقیقی، حقوقی و اتباع در سامانه سجام، امکان دریافت کد بورسی وجود ندارد.

اگر شما هم به فکر دریافت کد سجام در جم هستید، باید در نخستین مرحله به لینک www.sejam.ir بروید. پس از ورود به این سامانه از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات هویتی و مالی خود را تکمیل کنید. پس از آن باید ۱۰ هراز تومان بپردازید تا کد پیگیری به موبایل‌تان ارسال شود.

راه دیگر استفاده از خدمات کارگزاری آگاه و رجوع به سامانه آگاه اکسپرس است. به این منظور باید روی لینک ex.agah.com کلیک بفرمایید و تمامی اطلاعات هویتی و مالی خود را در این سامانه وارد کنید. شما می‌توانید با استفاده از این سامانه به صورت رایگان برای دریافت کد بورسی و کد سجام در جم اقدام کنید.

دریافت کد معاملاتی در جم

برای حضور فعال در بازار بورس باید با چند مفهوم کاربردی آشنا شد. یکی از این مفاهیم کد بورسی بود که پیشتر به طور کامل آن را شرح دادیم. یکی دیگر از این مفاهیم کد معاملاتی است که برای حضور در سامانه‌های آنلاین به ان نیاز خواهید داشت. کد معاملاتی با کد بورسی تفاوت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال کد معاملاتی توسط کارگزاری صادر می‌شود. درصورتی که صدور کد بورسی توسط سازمان بورسی کشور اتفاق می‌افتد. تفاوت دیگر این دو کد در انحصاری بودن آن‌ها است. کد بورسی شناسه‌ای منحصربه فرد است. در صورتی که مشتریان می‌توانند چندین کد معاملاتی داشته‌ باشند.

درصورتی که قصد دریافت کد معاملاتی در جم را دارید، می‌توانید به کارگزاری آگاه و سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید و درخواست خود را ارائه دهید. کارشناسان این کارگزاری در اسرع وقت به صورت کاملا رایگان این کد را برایتان صادر خواهندکرد.

سهام عدالت در جم

سامانه فروش سهام عدالت

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ از سوی دولت اجرایی شده است. صاحبان سهام عدالت اجازه خرید و فروش و مدیریت آمن را نداشتند. این کار به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود و در بازه‌های زمانی مختلف سود به حساب سهام‌داران واریز می‌شد.

تا سال ۱۳۹۹ صاحبان سهام عدالت حقی در فروش آن نداشتند اما پس از آن دولت اختیار فروش سهام را به سهامداران واگذار کرد. حالا افرادی که دارای سهام عدالت در جم هستند، می‌توانند با واگذاری اختیار فروش سهام خود به کارگزاری آگاه، فرآیند فروش سهام و رسیدن به سود را برای خود کوتاه‌تر کنند.

به این منظور باید به سامانه سهام عدالت آگاه به آدرس se.agah.com مراجعه کنید. افرادی که اطلاعات دقیقی در خصوص باید و نبایدهای واگذاری اختیار فروش سهام عدالت ندارند، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایند.

جمع‌بندی

افرادی که قصد ورود به دنیای بورس و سرمایه‌گذاری را دارند، باید در نخستین گام کد بورسی دریافت کنند. ما در این مقاله در خصوص نحوه دریافت کد بورسی در جم و همچنین نحوه واگذاری اختیار فروش سهام عدالت، نحوه دریافت کد معاملاتی و … با شما صحبت کردیم. درصورتی‌که سوالات بیشتری دارید، از مقالات و ویدئوهای آموزشی بآشگاه مشتریان استفاده کنید یا با کارشناسان شعب آگاه در شهر خود تماس بگیرید.

آدرس و شماره تماس شعبه جم

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: