بورس بوکان (استان آذربایجان غربی)

آگاهی به وسعت ایران

بورس را از همین لحظه آغاز کنید

افتتاح حساب آگاهدوره‌های آموزشی

سرمایه‌گذاری برای همه

سرمایه‌گذاری در دنیای امروز نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در مسیر سرمایه‌گذاری قدم بگذارید، در هر کجای کشور که هستید، از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق ایران آگاه میزبان شما است. برای آغاز فعالیت در بورس، کافی است به شعب ما در سراسر کشور مراجعه کنید:

کارگزاری آگاه شعبه بوکان:

بوکان، بلوار کردستان، نبش کوچه آریا ۴
کارگزاری آگاه شعبه بوکان کدپستی:۵۹۵۱۸۴۷۳۳۴
۴۶۲۶۶۱۰۵(۰۴۴)

امنیت مالی دیگر یک رویا نیست!

حتی اگر دانش یا زمان کافی را برای حضور در بورس نداشته باشید، آگاه ۱۶ سال تجربه حضور در این بازار را همراه شما می‌کند. می‌توانید سرمایه‌تان را به دستان مطمئن متخصصان ما در تیم مدیریت دارایی آگاه بسپارید و رویاهایتان را در بازار سرمایه به واقعیت تبدیل کنید.

آموزش، مهم‌ترین ابزار موفقیت در بورس

سرمایه گذاری آگاهانه فقط با آموزش صحیح و اساتید مجرب ممکن است. کارگزاری آگاه به عنوان برترین کارگزاری بورس و اوراق بهادار کشور در بخش آموزش با ارائه دوره های آموزشی متنوع و با بهره گیری از اساتید مجرب، در تلاش است تا امکان سرمایه گذاری آگاهانه، هدفمند و پرسود را برای مشتریان عزیز فراهم سازد.

درباره اقتصاد و بورس در میانه

استان آذربایجان غربی با مرکزیت شهر ارومیه در شمال غربی ایران واقع شده است و تنها استان دارای مرز مشترک با کشور ترکیه است. همچنین این استان دارای مرز مشترک با کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان نیز می‌باشد.

بزرگراه اصلی این استان، شمالی‌ترین نقطه آن یعنی مرز بازرگان را به جنوبی‌ترین بخش آن یعنی شهرستان بوکان متصل می‌کند. بوکان بزرگترین شهر در بخش جنوبی استان آذربایجان غربی و دارای جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

شهرستان بوکان یکی از مهاجر پذیرترین نقاط ایران است و طی دهه شصت هجری شمسی بخش‌های کردنشین آن بیشترین میزان پذیرش مهاجر را داشت. هم اکنون قالب جمعیت بوکان کرد زبان (کردی سورانی) با لهجه بوکانی و مسلمان پیرو مذهب سنی شافعی هستند.

اقتصاد شهرستان بوکان به عوامل متعددی مانند: کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و کارخانجات این شهرستان وابسته است.

بیشترین عامل تاثیرگذار در اقتصاد بوکان، صنایع دستی این شهر است. هنر قالی‌بافی و فرش‌بافی از گذشته به ساکنین این منطقه تعلق داشته و فرش‌های دستباف این شهر از شهرت جهانی برخوردار هستند؛ به طوریکه امروزه ۸۵درصد فرش‌های تولیدی بوکان به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

در شهرستان بوکان تعاونی‌های بزرگ و کوچک و همچنین کارگاه‌های خصوصی متعددی وجود دارند که در آنها هزاران نفر به ریسندگی، قالی‌بافی و فرش‌بافی مشغول هستند. صنعت قالی‌بافی توانسته بخش اعظم اشتغال افراد را در این شهر پوشش دهد.

البته هنرهای دستی دیگر مانند: بافتنی‌های سنتی، عروسک‌دوزی، معرق‌کاری، چاقوسازی، جاجیم‌بافی و گلیم‌بافی نیز در شهرستان بوکان وجود دارند که علاوه بر کاربرد خود در زندگی روزمره بومیان، مورد استقبال گردشگران هم قرار می‌گیرد؛ ولیکن به صورت صنعت تاثیرگذار در اقتصاد بوکان شناخته نمی‌شوند.

همچنین شهرستان بوکان در جنوب مرکزی دریاچه ارومیه و در منطقه‌ای کوهستانی با آب‌و‌هوای معتدل و سرد قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این منطقه توانسته چراگاه‌های طبیعی فراوانی را در دامنه‌ها و کوهپایه‌های منطقه بوجود آورد؛ بنابراین یکی دیگر از مشاغلی که به خصوص در روستاهای بوکان افراد به آن مشغول هستند، دامداری و دامپروری است.

طبق آخرین آمارها، بیش از ۱۵۰هزار دام سبک و ۲۰هزار دام سنگین در شهرستان وجود دارد. دامداری در این منطقه بیشتر به روش سنتی انجام می‌شود و بیش از ۳۰۰۰ نفر در این عرصه فعال هستند.

شرایط آب‌وهوایی منطقه بوکان علاوه بر ایجاد چراگاه‌های طبیعی فراوان، امکان کشت و زرع را برای ساکنان آن فراهم کرده است. کشاورزی از دیگر صنایع تاثیرگذار در اقتصاد بوکان است که تا چندی پیش شغل موروثی به حساب می‌آمد و مدتی است که به شکل یک صنعت در شهرستان بوکان شناخته می‌شود.

غالب محصولات کشاورزی بوکان، گندم، جو، عدس، نخود سفید و قرمز، پنبه و چغندرقند هستند و هم اکنون بوکان یکی از برترین تولیدکنندگان گندم در کشور است. همچنین تولید محصولات کشاورزی خوراک دام مانند: کاه نخود، ذرت علوفه‌ای، کاه گندم و یونجه نیز به صورت صنعتی در این منطقه انجام می‌شود.

در باغ‌های شهرستان بوکان میوه‌هایی چون: هلو، زردآلو، آلبالو، خیار و سیب در سطح وسیع تولید می‌شوند و از نظر تنوع و حجم تولید سبزیجات نیز این شهرستان دارای رتبه دوم پس از ارومیه، در استان آذربایجان غربی است.

همچنین منطقه کوستانی و جنگلی بوکان توانسته شرایط زندگی گونه‌های جانوری و گیاهی متعددی را فراهم آورد. گیاهانی مانند نسترن وحشی، پسته وحشی، گزنه، پونه کوهی، سرخس و … به صورت خود‌‌روی و بدون رسیدگی به خوبی ارتفاعات این شهرستان رشد می‌کنند.

سمندر کردستانی، یکی از گونه‌های جانوری در حال انقراض است که هم اکنون تنها در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان یافت می‌شود و زیستگاه اصلی آن بوکان است. از دیگر گونه‌های جانوری این منطقه می‌توان به قوچ‌، میش، خرس، گرگ، روباه، شغال و سمور اشاره کرد.

گردشگری نیز صنعت دیگری است که بخش کوچکی از اقتصاد بوکان با آن مرتبط است. مناطق گردشگری بوکان به سه بخش: مناظر طبیعی، آثار باستانی و سازه‌های معاصر تقسیم می‌شوند.

غالب این مناطق گردشگری تپه‌های متعدد و زیبای اطراف بوکان هستند؛ بیش از ۲۰ تپه با پوشش گیاهی طبیعی چشم‌نواز در روستاهای اطراف بوکان وجود دارند که از آن جمله می‌توان: تپه تابانی، تپه کلک‌آبی، تپه‌های سیخان بزرگ و کوچک، تپه قره کند را نام برد.

معروف‌ترین آثار باستانی بوکان، قلعه ناچیت، قلعه تپی و قلعه بردینه  هستند؛ و از مناطق گردشگری معاصر منطقه نیز می‌توان به سد بوکان، پارک ساحلی و پارک محمدیه اشاره کرد.

بخش دیگری از اقتصاد بوکان وابسته به کارخانه‌های فعال آن است؛ که توانسته اشتغال‌زایی در منطقه را تا حدودی تامین کند.

در شهرستان بوکان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی متعددی برای تولید و پخش خوراک دام و طیور وجود دارد. همانطور که در قبل ذکر شد با توجه به شرایط مناسب آب‌وهوایی، کشت محصولات کشاورزی خوراک دام و طیور در این منطقه به خوبی صورت می‌گیرد و امکان تولید آن در سطح وسیع فراهم است.

از دیگر کارخانه‌های فعال و معروف منطقه می‌توان کارخانه سیمان بوکان و کارخانه تولید محصولات سلولزی بهداشتی را نام برد.

با توجه به گسترش فعالیت صنایع مختلف و انتشار سهام آنها در بازار بورس، تمایل اهالی بوکان برای ورود به بورس و دریافت کد بورسی بیشتر شده است. از طرفی بوکان به شهر فرهیختگان معروف است و تعداد افراد بی‌سواد و کم‌سواد آن بسیار ناچیز است؛ همین موضوع کمک شایانی به گسترش آموزش‌های بورسی در شهرستان بوکان کرده است.

قطعا تمایل تمامی افراد دسترسی به روش‌های آسان‌تر جهت دریافت کد بورسی و ثبت نام در کارگزاری است. کاگزاری آگاه از بزرگترین و شناخته شده ترین کارگزاری‌های کشور است امکان ثبت نام هم‌زمان و کاملا رایگان در سامانه سجام و سایت کارگزاری را برای هم‌وطنان خود فراهم آورده است.

همچنین کارگزاری آگاه دارای شعبه‌های متعددی در سراسر کشور از جمله بوکان است که امکان دسترسی و استفاده از خدمات را برای آنها تسهیل کرده است.

آموزش‌های بورس در بوکان توسط کارگزاری آگاه به صورت مجازی و حضوری ارائه می‌شود و بر روی سایت این کارگزاری نیز آموزش‌های متعددی به صورت رایگان فراهم است.

اگرچه برای دریافت کد بورسی و ثبت نام در کارگزاری آگاه، نیازی به مراجعه به شعب نیست، ولیکن کارگزاری آگاه با افتتاح شعبه بوکان، امکان مراجعه حضوری را برای ساکنان منطقه، در راستای ارائه بهتر خدمات فراهم کرده است.

نظر به رفاه حال شما شهروندان گرامی، در سهولت دریافت خدمات احراز هویت سجام و احراز هویت کد بورسی کارگزاری آگاه درشهر بوکان کارگزاری آگاه اقدام به قرارداد با دفاتر پیشخوان منتخب در شهر بوکان نموده است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به هر کدام از دفاتری که در لیست زیر وجود دارند اقدام به احرازهویت کد بورسی یا سجام در محل دفاتر پیشخوان نمایید.

ضمنا یادآور می شود جهت دریافت کد بورسی در بوکان نیز می توانید به هر یک دفاتر پیشخوان منتخب در لیست زیر مراجعه فرمایید.

لیست دفاتر پیشخوان استان بوکان
بوکان امير  حبیبی بوكان چهارراه شهرداري نبش خ ش بهرامي ۴۶۲۴۱۱۰۰
بوکان عبداله   شعاع کمربندی خ بعثت روبروی ک بابان۱۵ ۴۶۲۶۰۸۴۳
بوکان روناک مرادزاده بوکان چهارراه بهشتی . روبروی ترمینال شاهین دژ دفتر پیشخوان دولت مرادزاده ۴۶۲۴۵۶۱۹
بوکان كامران عثماني بلوار امام خمینی پایين‌تر از ميدان آزادگان پلاك۳۴ ۴۶۲۳۵۵۵۱
بوکان اسرین احمدپور بوكان خیابان  انقلاب روبروی کوچه هتل مرمر دفتر پیشخوان ۴۶۲۵۷۵۲۲
بوکان لیلا یونسی خیابان کمربندی بلوار ازادی بین کوچه۵و۶کوی محمدیه ۴۶۲۲۰۰۵۸
بوکان محمد احمدپور خیابان۲۲ بهمن سه راهی حاجی شهاب(بالاتر از کوچه دینار و دلار) ۴۶۲۷۲۵۵۰
بوکان کمال شریفی بوکان خ مولوی شرقی نبش ک سوم ۴۶۲۳۴۷۵۸
بوکان كامران  قادری اذربایجانغربی بوکان بلوار کردستان جنب ترمینال بوکان سقز دفتر پیشخوان قادری ۴۶۲۲۴۴۹۴
بوکان سمیه جوهری آذربایجان غربی-شهرستان بوکان-بلوار سربازان گمنام-پایین تر از خیابان شهید بروجردی ۴۶۲۷۹۶۹۷
بوکان امیر احمدی بوکان میدان معلم ۴۶۲۸۵۱۳۱
بوکان سیده هانا سید احمدی بوکان خیابان انقلاب کوچه کالای ورزشی تختی ، پشت پاساژ حمام کهنه ،دفتر پیشخوان سردار بوکان ۴۶۲۴۲۲۷۲
بوکان سالار مهدوی بوکان – کوی محمدیه – اول خیابان شهید مطهری – پست بانک مهدوی ۴۶۲۶۶۰۳۷
بوکان سیاوش ایلخانی زاده بوكان بل كردستان جنب آزمايشگاه شفا ۴۶۲۶۰۰۴۸
بوکان سامان رحمانی بوکان محله ناله شکینه خیابان بهاران کوچه فرهنگیان ۱۲ ۰۴۴۴۶۲۷۷۷۸۸
بوکان ارزو  تیموری آذربایجان غربی شهرستان بوکان خ شضهید بهشتی دفتر پیشخوان تیموری ۴۶۲۲۵۰۶۳
بوکان ناصر عیسی زاده داشتیمور آ.غ شهرستان بوکان امیراباد بالاتر از پل هوایی ۴۶۲۷۲۵۷۵
بوکان سرگل پیشگر بوکان: میدان آزادگان ۴۶۲۷۳۳۳۴
بوکان سمیرا سید مسکری بوکان خیابان سالن سیمرغ روبه روی پارک دانشجو ۰۴۴۴۶۲۶۶۱۵۱
بوکان انور  کشاورزی بوكان چهار راه اسكندري خيابان وحدت پاساژ كشاورزي ۴۶۲۶۰۱۱۷
بوکان رامین عباسی فرید خ صلاح الدین ایوبی(جاده حصار) مابین کوچه شلیر ۴ و ۵ ۴۶۲۴۳۷۳۳

با طرح بازاریابی آگاه همراه شوید

شما می‌توانید برای جذب سایر افراد به سرمایه گذاری در بورس با ما همکاری کنید و علاوه بر کسب درآمد بیشتر، در گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری میان اقشار مختلف جامعه نیز سهیم باشید.

مسیر سرمایه‌گذاری در بورس؛ راهنمایی برای شروع روزهای پرسود!

به دنیای جذاب و پرهیجان بورس خوش آمدید! ثبت نام در کارگزاری و شروع سرمایه‌گذاری در بورس، یک گام مهم در مسیر رسیدن به آسایش مالی است و بابت برداشتن این قدم، به شما تبریک می‌گوییم. ممکن است سوالات بسیاری ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد. ما برای رسیدن به پاسخ‌ها در کنارتان هستیم،

تسویه و تحویل قرارداد آپشن کالا

قراردادهای آپشن (اختیار معامله) پس از قراردادهای آتی و به منظور کاهش ریسک معاملات راه‌اندازی شده‌اند. طرفین این قرارداد (در صورت انجام شدن معامله) باید مراحل خاصی را برای تسویه و تحویل قرارداد آپشن کالا طی کنند. مطالب مرتبط اهرم مالی در بازار آپشن چگونه در بازار آتی معامله کنیم؟ آربیتراژ چیست؟ چگونه به وجود

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.