دریافت کد بورسی و کد سجام در بندرانزلی

  • تاریخ درج ۲۰ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۲۷ مشاهده
کدبورسی بندرانزلی

برای تمام کاربران بورسی، دریافت کد بورسی و کد سجام امری ضروری است و به عبارتی هیچ فرد حقیقی یا حقوقی بدون داشتن کدهای منحصر به فرد خود، امکان فعالیت در این بازار را نخواهد داشت. تمام معاملات بورس و بخش زیادی از پروسه دریافت کد بورسی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

لذا در ادامه این مطلب قصد داریم به نحوه دریافت کد بورسی در بندرانزلی و همچنین شرایط فروش و مدیریت سهام عدالت در بندرانزلی و معرفی خدمات کارگزاری آگاه در این زمینه بپردازیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه منحصر به فردی است که طبق یک قاعده مشخص از سه حرف نام خانودگی اشخاص و پنج عدد تصادفی تشکیل می‌شود. هر شخصی با یک بار ثبت نام در سامانه سجام می‌تواند این کد را دریافت کند. کد بورسی قابل ویرایش نیست و در صورت فراموشی می‌توانید آن را بازیابی کنید، اما امکان تغییر کد وجود ندارد. در مورد کدهای جدید، ممکن است هم اعداد و هم حروف تصادفی باشند.

ثبت نام دریافت کد بورسی در بندرانزلی شامل دو مرحله آنلاین و حضوری است. پروسه نام‌نویسی، پر کردن فرم‌های اطلاعات هویتی، بانکی، ارتباطی و… به صورت آنلاین انجام می‌شود؛ اما برای بخش احراز هویت، فرد می‌تواند به صورت حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در بندرانزلی مراجعه یا یکی از نرم‌افرازهای مورد تایید سامانه را روی تلفن همراه خود نصب و مراحل را تکمیل کند.

نحوه دریافت کد بورسی در بندرانزلی

برای دریافت کد بورسی در بندر انزلی شما می‌توانید مستقیما به سایت سجام مراجعه یا از طریق کارگزاری آگاه اقدام کنید. اما این دو روش چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در صورتی که کد بورسی خود را را از طریق سامانه سجام دریافت کنید، لازم است هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت و پس از تکمیل احراز هویت و دریافت پیامک حاوی کد بورسی، به سایت کارگزاری مراجعه و مجددا ثبت نام کنید تا کد معاملاتی (نام کاربری و رمز عبور مربوط به سامانه معاملاتی) هم به صورت مجزا برای‌تان ارسال شود. اما برای دریافت کد بورسی در بندر انزلی از طریق کارگزاری آگاه، تنها لازم است به سایت ex.agah.com مراجعه و فرم‌های ثبت نام را تکمیل کنید. هزینه ثبت نام از طرف کارگزاری پرداخت می‌شود و با یک بار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه می‌توانید احراز هویت هر دو نهاد را هم‌زمان انجام دهید. در نهایت دو پیامک مجزا حاوی کد بورسی (سجام) و کد معاملاتی آگاه (اطلاعات ورود به سامانه آساتریدر) برای‌تان ارسال خواهد شد.

دریافت کد سجام در بندرانزلی

نحوه دریافت کد سجام در بندرانزلی طبق روش اول، به این صورت است که ابتدا به آدرس www.sejam.ir مراجعه و گزینه ثبت نام را انتخاب می‌کنید؛ شماره تماس خود را درج و سپس کد تایید دریافت شده از طریق پیامک را در کادر مربوطه می‌نویسید، سپس با درج کد ملی، ثبت نام شما آغاز خواهد شد.

دقت کنید اگر قبلا با این کد ملی ثبت نامی انجام شده باشد، امکان طی کردن مراحل بعدی وجود ندارد. همچنین حتما از شماره تماسی استفاده کنید که متعلق به خودتان است، چراکه پیامک‌های سجام از این پس به شماره مذکور ارسال خواهد شد.

در این مرحله سجام هزینه ثبت نام را به صورت آنلاین دریافت می‌کند و فرم‌ها برای‌تان به نمایش در می‌آید(برای ثبت نام رایگان سجام کلیک کنید). در این فرم‌ها اطلاعات کامل هویتی، ارتباطی، بانکی و مالی و… را درج کنید و دقت داشته باشید که وجود مغایرت در اطلاعات باعث عدم تایید توسط سامانه سجام می‌شود.

در صورتی که اطلاعات شما مورد تایید سجام باشد، کد پیگیری پیامکی دریافت می‌کنید که از طریق آن باید احراز هویت شوید. شما می‌توانید از طریق این کد همراه با مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان دولت بندر انزلی مراجعه کنید احراز هویت را انجام دهید؛ یا این که یکی از نرم‌افزارهای تاییدشده در سایت سجام را روی تلفن همراه خود نصب به روش غیر حضوری احراز هویت شوید. پس از گذشت چند روز کد سجام خود را از طریق پیامک دریافت می‌کنید.  همچنین شما می توانید برای آموزش دریافت کد پیگیری سجام ایجا کلیک کنید.

دریافت کد معاملاتی در بندرانزلی

برای دریافت کد معاملاتی در بندر انزلی از طریق کارگزاری آگاه، لازم است به سامانه ex.agah.com مراجعه و گزینه «ثبت نام دریافت کد بورسی رایگان» را انتخاب کنید. مانند قبل لازم است شماره همراه و کد ملی خود را وارد کنید و یک پیامک حاوی کد تایید دریافت خواهید کرد. کد تایید را در کادر مربوطه درج کنید تا ثبت نام آغاز شود.

در این مرحله هزینه ثبت نام از طریق کارگزاری پرداخت می‌شود و با یک بار پر کردن فرم‌ها، کلیه اطلاعات هم در سامانه سجام و هم در سایت آگاه به ثبت می‌رسد. دقت کنید در این زمان شما دو پیامک مجزا خواهید داشت، یکی از طرف سجام برای دریافت کد بورسی و دیگری از طرف کارگزاری آگاه برای دریافت کد معاملاتی؛ پس بهتر است زمانی که هر دو کد را دریافت کردید جهت احراز هویت اقدام کنید، تا بتوانید هم‌زمان احراز هویت‌ها را انجام دهید.

بعد از انجام احراز هویت، مجددا دو پیامک دریافت خواهید کرد، یک پیامک حاوی کد بورسی و دیگری حاوی کد معاملاتی آگاه؛ توجه داشته باشید که کد بورسی همان عبارتی است که از سه حرف نام خانوادگی و پنج عدد تشکیل می‌شود، اما کد معاملاتی شامل دو بخش «نام کاربری» و «رمز عبور» است که ازطریق آن می‌توانید در سامانه معاملاتی آنلاین آگاه معاملات خود را آغاز کنید.

سهام عدالت در بندرانزلی

سامانه فروش سهام عدالت

یکی دیگر از خدمات کارگزاری آگاه فراهم کردن امکان فروش سهام عدالت در بندر انزلی است. همانطور که می‌دانید در سال ۱۳۹۹ دولت دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت را در اختیار مردم گذاشت. اگر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده باشید، سود سهام مانند قبل در پایان سال به حساب بانکی‌تان واریز خواهد شد.

اما در روش مستقیم لازم است که شما سهام خود را به کمک یک کارگزاری به فروش برسانید. برای این منظور کارگزاری آگاه سامانه‌ای را طراحی کرده است تا دارندگان سهام عدالت در بندر انزلی بدون دریافت کد معاملاتی بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند. شما با مراجعه مستقیم به سامانه se.agah.com می‌توانید اختیار فروش سهام عدالت را به کارگزاری واگذار کنید، این سهام به تدریج به فروش می‌رسد و مبلغ آن به حساب بانکی که معرفی کرده‌اید واریز خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید.

 

جمع‌بندی

کارگزاری آگاه در راستای ارائه بهترین خدمات به کاربران خود، اقدامات فراوانی انجام داده است که فراهم کردن امکان دریافت کد سجام و کد بورسی در بندرانزلی به صورت حضوری و غیر حضوری، افتتاح شعبه بندرانزلی و برگزاری دوره‌های آموزش بورس حضوری و مجازی در این شهر، ارائه سامانه‌های مختلف جهت تعامل سرمایه‌گذاران و کارشناسان بورس با یکدیگر و انتشار بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدئو آموزشی نمونه این خدمات است. برای اطلاع از کلیه خدمات کارگزاری آگاه در بندرانزلی می‌توانید به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه بندرانزلی

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: