دریافت کد بورسی و کد سجام در اندیمشک

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۴۹۹ مشاهده
کدبورسی اندیمشک

با وجود این که بازار بورس سالیان سال فعالیت دارد اما همچنان برای بسیاری از مردم یک بازار پیچیده محسوب می‌شود و سوالات زیادی پیرامون آن وجود دارد.

این مسئله ضرورت بررسی فرایندهای بورسی را بیشتر می‌کند. اگر شما هم دوست دارید در این بازار پر سود سرمایه گذاری کنید اما نمی‌‌دانید چطور باید کد بورسی دریافت کنید با ما همراه شوید. در ادامه نحوه دریافت کد بورسی در اندیمشک و چگونگی راه‌یابی به این بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

ابتدا لازم است که بدانید کد بورسی چیست و چه کاربردی دارد. اولین قدم برای فعالیت در بورس داشتن کد بورسی است که به موجب آن به هر فرد یک شناسه منحصر به فرد داده می‌شود. این شناسه تعدادی حرف و عدد دارد و حروف استفاده شده در آن از ابتدای فامیلی افراد گرفته می‌شود. هر کس می‌تواند یک کد بورسی داشته باشد و کد بورسی هیچ دو نفری یکسان نیست. در واقع کد بورسی به نوعی شبیه به کد ملی است که صرفا برای فعالیت در بازار سرمایه گذاری اعتبار دارد. کد بورسی از سه حرف و پنج عدد تشکیل می‌شود. حروف معمولا از ابتدای نام خانوادگی افراد برداشته می‌شود. برای مثلا کد بورسی فردی با نام خانوادگی شهابی شبیه این خواهد بود: «شها۴۲۹۵۱»

با وجود این کد بسیاری از مشکلات بازار بورس قابل حل است چرا که نظارت و پیگیری سوابق خرید افراد به صورت شفافی قابل بررسی است. هیچ‌کس نمی‌‌تواند تخلفی در بورس انجام دهد و در صورت انجام تخلف سازمان بورس اجازه دارد کد بورسی وی را مسدود کند.

نحوه دریافت کد بورسی در اندیمشک

همان‌طور که گفته شد کد بورسی از اصلی‌ترین ضرورت‌های فعالیت در بازار بورس است. برای دریافت کد بورسی در اندیمشک باید ابتدا کد سجام داشته باشید. بعد از دریافت کد سجام و احراز هویت توسط این سامانه یا دفاتر پیشخوان دولت در اندیمشک مجاز به دریافت کد بورسی هستید. کد بورسی به صورت پیامک به همان شماره‌ای که در هنگام ثبت نام ارائه کرده‌اید، ارسال می‌شود.

برای درخواست کد بورسی در اندیمشک هیچ شرطی وجود ندارد و حتی با داشتن مدرکی کمتر از دیپلم و سنی پایین‌تر از سن قانونی نیز می‌توانید اقدام کنید. البته افراد زیر ۱۸ سال باید تعهدنامه ولی ارائه کنند. در زمان ثبت نام آزمونی ساده گرفته می‌شود که باید در آن حداقل نمره لازم را کسب کنید و تنها در این صورت می‌توانید برای کد بورسی لقدام نمایید. همین‌طور در فرم‌های ثبت نام تعهدی مبنی بر رعایت قوانین بازار بورس را باید تایید کنید و به علاوه باید متعهد شوید که با آگاهی از سود و زیان بازار وارد این بازار شده‌اید.

به خاطر داشته باشید به ازای ثبت نام هر فرد باید یک شماره تلفن به نام خود فرد که قبلا در سامانه بورس ثبت نشده است ارائه دهید. اگر برای فرزند خردسال‌تان می‌خواهید کد بورسی بگیرید باید دقت کنید شماره وارد شده قبلا در سامانه سجام ثبت نشده باشد.

دریافت کد سجام در اندیمشک

سامانه سجام مسئولیت بزرگی در بازار بورس دارد. این سامانه اطلاعات تمامی کاربران را ذخیره و یکپارچه می‌کند. در واقع سامانه سجام به تمام بازار‌های سرمایه‌گذاری متصل است به همین دلیل اگر در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید، بعد از آن برای ثبت نام در هر کارگزاری تنها کافی است شماره تلفن خود را وارد کنید تا تمام اطلاعات تان به سایت مورد نظر انتقال یابد.

در هنگام ثبت نام کد سجام در اندیمشک باید تمام اطلاعات‌تان را به درستی وارد کنید و بعد از دریافت کد رهگیری که همان کد سجام است، برای احراز هویت مراجعه کنید. احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود. با مراجعه به لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در اندیمشک به آدرس و اطلاعات تماس دفاتر دسترسی خواهید داشت. همچنین در لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه اطلاعات دفاتر سراسر کشور را مشاهده خواهید کرد.

سایت سجام sejam.ir برای راحتی بیشتر کاربران امکان احراز هویت غیر حضوری را نیز فراهم کرده است. با انتخاب گزینه «احراز هویت سجام» و سپس انتخاب «احراز هویت غیر حضوری» لیستی از لینک‌های مورد تایید این سامانه در اختیارتان قرار می‌گیرد. در نهایت بعد از ورود به هر کدام از این لینک‌ها می‌توانید احراز هویت تحت وب یا با اپلیکیشن را انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید کارگزاری آگاه در راستای راحتی بیشتر کاربران در سامانه آگاه اکسپرس امکان ثبت نام رایگان سجام را نیز فراهم کرده است.  همچنین اگر در دریافت و دریافت کد پیگیری سجام مشکل دارید وارد شوید.

دریافت کد معاملاتی در اندیمشک

کارگزاری‌ها هسته اصلی خرید‌و‌فروش سهام هستند چرا که فروشنده سهام را به خریداران سهام متصل می‌کنند. در واقع به واسطه این کارگزاری‌ها خرید‌و‌فروش آنلاین سهام میسر می‌شود (اگر می خواهید فیلم آموزش خرید و فروش آنلاین سهام را ببینید کلیک کنید). بنابراین همانقدر که لازم است کد بورسی در اندیمشک را داشته باشید باید کد معاملاتی را نیز دریافت کنید. صدور کد معاملاتی تنها توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شود.

برای ثبت نام در کارگزاری‌ها باید وارد سایت اصلی آن‌ها شوید و مشخصات خود را وارد و سپس مراحل احراز هویت را طی کنید. برای دریافت کد معاملاتی در اندیمشک به سامانه ex.agah.com کنید و مراحل ثبت نام کارگزاری و سجام را به صورت همزمام انجام دهید.

سهام عدالت در اندیمشک

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت پروژه‌ای بود که در سال‌های گذشته افتتاح شد و به موجب آن، سهام بعضی از شرکت‌های دولتی در اختیار اقشار خاصی از مردم قرار گرفت. مردم اجازه هیچ گونه دخل و تصرفی در این سبد سهام نداشتند و مدیریت آن به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود. با آزاد شدن سهام عدالت و اجازه فروش آن، برخی از مردم درخواست فروش سهام عدالت خود را داشتند. آزادسازی سهام عدالت یکی از موارد تاثیرگذارترین بر استقبال مردم از بازار بورس بوده است.

اگر روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اید، برای فروش سهام عدالت در اندیمشک به سامانه se.agah.com مراجعه کنید. این سامانه هم برای کاربران آگاه و هم برای که کسانی که در کارگزاری عضو نیستند قابل استفاده است. جزئیات روند درخواستن فروش سهام عدالت در کارگزاری آگاه نیز در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت قرار داده شده است.

 

جمع‌بندی

مراحل دریافت کد بورسی در اندیمشک را با هم بررسی کردیم. این مراحل را می‌توانید از طریق کارگزاری آگاه و سامانه آگاه اکسپرس انجام دهید. در آخر لازم است یادآور شویم بازار بورس همانقدر که پر سود و هیجان‌انگیز است، ممکن است زیان‌بار نیز باشد و تنها راه کنترل این زیان سرمایه‌گذاری با آگاهی است. کارگزاری آگاه نیز برای کاهش این ریسک، خدمات آموزشی متنوعی در بخش‌های مختلف بازار بورس ارائه داده است.

آدرس و شماره تماس شعبه اندیمشک

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: