دریافت کد بورسی و کد سجام در اردبیل

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۶۸۹ مشاهده
کدبورسی اردبیل

بازار بورس یکی از تاثیرگذارترین بازارها در زمینه اقتصاد است. از طرفی سرمایه‌گذاری در این بازار این سودآوری بالایی دارد و از طرف دیگر، حجم زیاد گردش سرمایه‌گذاری در این بازار باعث رونق بیشتر اقتصاد می‌شود. یکی از مزیت‌های سرمایه گذاری در بورس قابلیت نقد کردن سهام در هر لحظه است.

در واقع سهام شما به نوعی پول نقد به حساب می‌آید، خاصیتی که در بازارهایی مانند مسکن وجود ندارد. شرکت در بازار بورس و خرید‌و‌فروش سهام نیاز به کد بورسی دارد. در ادامه نحوه دریافت کد بورسی در اردبیل را برای شما شرح خواهیم داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی همان کد شناسایی شما در بازار بورس است. این کد هویت شما در بازار بورس محسوب می‌شود که از ترکیب چند حرف و عدد تشکیل می‌شود. کد بورسی برای هر فرد تنها یک بار صادر می‌شود و چون تاریخ انقضایی ندارد همیشه می‌توان از آن استفاده کرد. کد بورسی هیچ دو نفری یکسان نیست و هیچ کسی نمی‌تواند بیش از یک کد بورسی داشته باشد.

افراد برای دریافت کد بورسی در اردبیل نیاز به هیچ شرایط خاصی ندارند. حتی افراد زیر ۱۸ سال یا کسانی که مدرک تحصیلی زیر دیپلم دارند نیز می‌توانند کد بورسی داشته باشند. شروع فعالیت در بازار به نظر ساده می‌رسد اما داشتن دانش کافی یکی از اصلی‌ترین الزامات فعالیت در بورس است. به همین دلیل قبل از ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی این موضوع تذکر داده می‌شود تا افراد با دانستن این که بورس ریسک نیز دارد وارد این بازار شوند.

نحوه دریافت کد بورسی در اردبیل

با توجه به این که دریافت کد بورسی از الزامات ورود به بازار بورس است، باید بدانیم که چطور می‌توان برای دریافت آن اقدام کرد. کد بورسی در اردبیل تنها با داشتن کد سجام امکان‌پذیر است. در واقع پشت سر گذراندن مرحله احراز هویت کد سجام منجر به صدور کد بورسی می‌شود.

دریافت کد سجام در اردبیل

ثبت نام در سامانه سجام به دو صورت انجام می‌شود. در شیوه اول مستقیما وارد سایت سجام به آدرس sejam.ir می‌شوید و سپس گزینه ثبت نام سجام را از منوی بالای سایت انتخاب می‌کنید. ثبت نام با دریافت شماره موبایل آغاز می‌شود و در همان ابتدای ثبت نام کدی برای تایید به شماره موبایل فرد ارسال می‌شود. بعد از دریافت این کد و وارد کردن آن در سایت، روند ثبت نام آغاز می‌شود. تمام مشخصات هویتی و همین طور حساب بانکی خود را وارد سایت می‌کنید. سپس با دریافت یک کد پیگیری ثبت نام‌تان تایید می‌شود. این کد پیگیری در واقع همان کد سجام است.

راه دیگری که برای دریافت کد سجام در اردبیل وجود دارد استفاده از سامانه آگاه اکسپرس است. به واسطه این سامانه می‌توانید به صورت همزمان هم برای کد سجام و هم کد معاملاتی ثبت نام کنید. ثبت نام در این سایت کاملا رایگان است. ثبت نام رایگان سجام و همین طور کارگزاری آگاه هم به صورت غیر حضوری و هم حضوری انجام می‌شود. برای احراز هویت حضوری می‌توانید به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در اردبیل بروید. همچنین با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه فهرست دفاتر سراسر کشور را مشاهده خواهید کرد.

سامانه سجام برای احراز هویت غیر حضوری اپلیکیشن‌های مورد تاییدش را مشخص کرده است که با ورود به آن‌ها می‌توانید تحت وب و یا از طریق دانلود برنامه‌ها احراز هویت را انجام دهید. در صورتی که از قبل ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده باشید، نیازی به احراز هویت مجدد برای آگاه نیست و پس از ثبت نام در آگاه اکسپرس کد معاملاتی خود را دریافت خواهید کرد.

دریافت کد معاملاتی در اردبیل

از دیگر مواردی که برای فعالیت در بازار بورس به آن نیاز دارید، کد معاملاتی است. کد معاملاتی نیز در واقع یک شناسه کاربری است که مختص فعالیت در کارگزاری‌ها است. در واقع داشتن کد بورسی در اردبیل به تنهایی کفایت نمی کند و حتما باید کد معاملاتی نیز داشته باشید. برای دریافت کد معاملاتی در اردبیل به سامانه ex.agah.com مراجعه کنید. احراز هویت را می‌توانید به از طریق دفاتر پیشخوان یا شعب کارگزاری انجام دهید. برای یادگیری مراحل انتخاب یک استراتژی معاملاتی موفق وارد شوید.

بیشتر بخوانید: مراحل انتخاب استراتژی معاملاتی موفق

سهام عدالت در اردبیل

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یک سبد سرمایه‌گذاری است که از سهام چندین شرکت دولتی و تعاونی تشکیل شده است. این سبد برای حمایت از خانوارهای ضعیف‌تر در نظر گرفته شده بود سود آن به صورت سالانه به حساب افراد واریز می‌شد. هدف دیگر این طرح، کمک به پروژه خصوصی‌سازی بود. به این ترتیب که سهام شرکت‌های دولتی در اختیار مردم قرار گیرد و سلطه دولت بر اقتصاد کمتر شود.

با گذشتن ۱۲ سال از آغاز این طرح و تغییر و تحولات اقتصادی، بسته سهام عدالت رشد قابل توجهی داشته است. امسال و طی طرحی جدید، اجازه آزادسازی تدریجی سهام عدالت صادر شد. برای فروش سهام عدالت در اردبیل به سامانه se.agah.com مراجعه کنید. این سامانه امکان مدیریت و فروش سهام عدالت را برای افرادی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده بودند، ایجاد کرده است.

آزادسازی سهام عدالت سوالات زیادی را برای کاربران به همراه داشت. این که چه میزان از سهام قابل فروش است و یا در چه بازه‌ای می‌توان این کار را کرد از جمله بعضی سوالات پرتکرار در این باره است. بررسی روش‌های فروش سهام عدالت و چگونگی تبدیل آن به وجه نقد نیز از دیگر مسائلی است که در مقالات کارگزاری آگاه به طور کاملا تخصصی توضیح داده شده است.

جمع‌بندی

خرید و فروش سهام به قدری همه گیر شده است که تقریبا کسی نیست که در طول روز یک بار اخبار بورس به گوشش نخورد. در هر خانواده‌ای نیز حداقل یک نفر در بورس سهام دارد و اخبار آن را پیگیری می‌کند. در این راستا نیز کارگزاری‌ها برای رفاه بیشتر سهام‌داران خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. خدمات ثبت نام کد بورسی در اردبیل یکی از خدماتی است که کارگزاری آگاه ارائه می‌دهد. همچنین کارگزاری آگاه با در نظر گرفتن نیاز افراد جامعه به سامانه‌ای جداگانه برای فروش سهام عدالت امکان استفاده از آن را برای همه افراد فارغ از این که در آگاه عضویت داشته باشند یا نه، امکان‌پذیر کرده است.

آدرس و شماره تماس شعبه اردبیل

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: