الگوهای ادامه دهنده روند در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • ۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۷ نظر
  • ۵۱۶۶۱ مشاهده
الگوهای ادامه دهنده روند در تحلیل تکنیکال چیست؟


الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

الگوهای ادامه دهنده به چهار دسته‌ی الگوی پرچم، مستطیل، مثلث و کنج تقسیم می‌شوند. الگوی ادامه دهنده به این معنی است که نمودار قیمتی سهام، همان روند اصلی خود را بعد از یک استراحت ادامه می‌دهد. پس استراتژی در الگوهای ادامه دهنده، معامله در جهت روند اصلی است. در ادامه به معرفی انواع الگوهای ادامه دهنده می پردازیم:

الگوی پرچم

ابندا الگوی پرچم را بررسی می‌کنیم که این الگو شبیه میله پرچم و خود پرچم است. همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید نموداربا قدرت یک روند صعودی را آغاز کرده و در حال استراحت است. در این حالت ضعف در فروشندگان و برتری قدرت خریداران، کاملا مشهود است. همانطور که گفته شد استراتژی معامله در جهت روند اصلی است. با شکست الگوی پرچم به بالا، سیگنال خرید صادر می‌شود.

الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

بنابراین با شکست پرچم به سمت بالا وارد معامله می‌شویم؛ هدف اول به اندازه عرض کانال پرچم و هدف دوم به اندازه گام صعودی قبل است. در این بخش حد ضرر را آخرین کف داخل پرچم در نظر می‌گیریم.

الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

الگوی مستطیل

الگوی ادامه دهنده بعدی، الگوی مستطیل که حالت خاصی از پرچم است، در این حالت فروشندگان هیچ قدرتی نسبت به خریداران ندارند. و نمودار فقط در یک فاز استراحتی قرار گرفته است.

الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

در این حالت با شکست مستطیل به سمت بالا، با هدف اولیه عرض مستطیل و هدف نهایی گام صعودی قبل و با تعیین حد ضرر مشخص شده در شکل وارد معامله می‌شویم.

الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

الگوی مثلث

الگوی بعدی الگوی مثلث است که همانند تمامی الگوهای کلاسیک ادامه دهنده در فاز اصلاح بوجود می‌آید. همانطور که در شکل می‌بینید، نمودار بعد از یک حرکت صعودی شارپ، وارد یک فاز اصلاح در یک الگوی مثلث شده است. در اینجا هم همانند الگوهای ادامه دهنده قبلی با شکست مثلث به سمت بالا، وارد معامله می‌شویم، حد سود اولیه به اندازه قاعده مثلث بوده و حد سود نهایی به اندازه گام صعودی قبل است.

الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

در اینجا دو حد ضرر را می توان با توجه به استراتژی معاملاتی تریدر تعیین کرد. یکی پایین ترین کف داخل مثلث و دیگری آخرین کفی که در مثلث تشکیل شده است.

الگوی کنج

آخرین الگو، الگوی کنج است که شبیه الگوی مثلث و پرچم بوده و در این الگو با شکست مثلث به سمت بالا وارد معامله می‌شویم. حد ضرر را آخرین کفی که تشکیل شده است در نظر می‌گیریم و حد سود را به اندازه گام صعودی قبلی تعیین می کنیم.

الگوهای ادامه دهنده در تحلیل تکنیکال

تمامی الگوهای ادامه دهنده در گام اصلاح تشکیل می‌شوند و بیانگر این هستند که نمودار، روند اصلی خود را ادامه می‌دهد اما برای کاهش ریسک معامله و متحمل نشدن زیان، ابتدا صبر می‌کنیم تا روند اصلی شکسته شود و با تعیین حد سود و ضرر وارد معامله می‌شویم.

ویدئوی آموزش الگوهای ادامه دهنده



دانلود ویدیو – کیفیت ۳۶۰p

دانلود ویدیو – کیفیت ۷۲۰p

قصد یادگیری و پیشرفت در بورس را دارید؟

از صفر تا صد بورس را توسط بهترین اساتید آموزش ببینید. لطفاً برای کسب اطلاعات کامل‌تر، مشخصات خود را وارد نمایید تا با شما تماس بگیریم.

7 پاسخ به “الگوهای ادامه دهنده روند در تحلیل تکنیکال چیست؟”

  1. سمیه گفت:

    با سلام، به نظر من در مقایسه با ویدیو های قبلی این ویدیو خیلی واضح و مفید بود

    ۲
  2. محمد گفت:

    عالی بود خلاصه و مفید

    ۱
  3. AN6947 گفت:

    به نظرم کمی با حوصله تر مسائل توضیح داده بشن بیشتر بشه ازش نتیجه مثبت گرفت. ممنون

    ۱۰
  4. AF1725 گفت:

    لطفا مسائل رو یکم جزئی تر با زمان بیستری بیان کنید
    ممنون از زحماتی که میکشید

    ۱۹
  5. AF1725 گفت:

    لطفا مسائل رو یکم جزئی تر با زمان بیستری بیان کنید
    ممنون از کارگزاری خوب اگاه

    ۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: