چگونه فعالیت بورسی خود در استان مازندران را آغاز کنیم؟ (بابل، ساری، آمل)

  • تاریخ درج ۱ مرداد ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۸ نظر
  • ۶۵۳۲ مشاهده

شهر ساری به‌عنوان مرکز استان مازندران، یکی از شهرهای پر پتانسیل درزمینهٔ سرمایه گذاری است. ازاین‌جهت کارگزاری آگاه اقدام به تأسیس شعبه در شهرهای ساری، آمل و بابل نموده است. در این مطلب سعی شده است علاوه بر معرفی خدمات کارگزاری آگاه در استان مازندران، در مورد مفهوم بورس به‌عنوان یکی از بازارهای پربازده مالی توضیحاتی داده شود.

در ادامه ابتدا مفاهیمی همچون بورس، سهام، خدمات بورسی در ساری، خدمات کارگزاری آگاه در مازندران و … موردبررسی قرار خواهد گرفت.

 

بورس چیست؟

در طول تاریخ بنا بر نیازهای انسان، مکان‌هایی بانام بازار ایجادشده است که محوریت اصلی آن‌ها انجام معامله بین خریداران و فروشندگان است. بازار بورس نیز یکی از بازارهای مالی در جهان و ایران است. بنا بر تعریف بازار، بازار بورس نیز بازاری برای خریدوفروش دارایی است. در بورس اوراق بهادار دارایی‌ها از نوع دارایی‌های مالی هستند.

یکی از تفاوت‌های اصلی بازار بورس با سایر بازارها، ارائه اطلاعات به‌صورت کاملاً شفاف و قانونی است؛ بطوریکه فرد قبل از سرمایه‌گذاری در بورس، می‌تواند به اطلاعات مختلفی در مورد شرکت‌ها دسترسی داشته و با دانش کافی در مورد شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری نماید. این نوع اطلاعات معمولاً در سایر بازارها وجود ندارد و یا اینکه به‌صورت شفاف در دسترس عموم نیست.

فرض کنیم شرکتی برای تأمین و یا نوسازی دستگاه‌های جدید خود نیاز به منابع مالی دارد. یکی از روش‌های معمول استفاده از خدمات بانکی مثل وام است. خدمات بانکی معمولاً دارای محدودیت و ضوابط بسیار سخت گیرانه ای هستند. یکی از بهترین روش‌های تأمین سرمایه، پذیرش شرکت در بورس اوراق بهادار است؛ بدین شکل که شرکت با پذیرش شرایط سازمان بورس اوراق بهادار، بخشی از سهام خود را در بورس منتشر می‌کند و سرمایه‌گذاران اقدام به خرید سهام این شرکت می‌کنند. درواقع با پذیرش شرکت در بورس اوراق بهادار، مسیر شرکت برای تامین نیازهای مالی خود ساده تر گشته و فرد سرمایه‌گذار نیز با خرید سهام شرکت در سود و یا زیان آن سهیم خواهد بود. سازمان بورس وظیفه نظارت بر این فرایند را بر عهده دارد.

 

سهام چیست ؟

اگر سرمایه یک شرکت را به بخش‌های مساوی تقسیم کنیم، هر بخش را یک سهم می‌نامند. سرمایه‌گذاران در بورس اوراق بهادار با خرید بخشی از سهام یک شرکت در سودآوری و یا زیان آن شرکت سهیم می‌شوند. هر کس به میزان سرمایه خود می‌تواند بخشی از سهام یک و یا چند شرکت را در بورس خریداری نماید. به‌طور مثال کسی که سهم سیمان مازندران (سمازن) خریداری کرده باشد، جز سهامداران این شرکت بوده و در سود و زیاد این شرکت سهیم است.

 

کارگزاری آگاه در مازندران

هماهنطور که در ابتدای مطلب اعلام شد، کارگزاری آگاه دارای شعب فعال در شهرهای ساری، بابل و آمل است. آموزش ورود به بورس در ساری، ارائه کد بورسی، خدمات مشاوره بورسی ازجمله خدمات شعب کارگزاری آگاه در مازندران است.

 

بورس ساری

ساری، میدان امام خمینی (ره)، ابتدای بلوار آزادی، بالاتر از بانک صادرات، ساختمان زمان، طبقه چهارم، واحد۱۵
کد پستی:  ۴۸۱۴۸۳۸۹۵۳
تلفن تماس: ۳۳۳۷۵۱۶۶ (۰۱۱) –  ۳۳۳۷۵۱۶۵ (۰۱۱) –

 

بورس بابل

بابل، میدان باغ فردوس، جنب بیمارستان بابل کلینیک، ساختمان شماره۱ دکتر حمیدزاده، طبقه۲، واحد۱۳
کد پستی:  ۴۷۱۴۶۶۸۳۵۸
تلفن تماس:  ۳۲۳۱۴۸۹۲ (۰۱۱) – ۳۲۳۱۴۸۹۴ (۰۱۱)

 

بورس آمل

آمل، سبزه میدان، خیابان مصطفی خمینی، مجتمع تجاری اداری فرزانه، طبقه۳ ،واحد۶۷
کد پستی:  ۴۶۱۵۸۱۸۱۸۱
تلفن تماس: ۴۴۱۵۳۸۱۱ (۰۱۱) – ۴۴۱۵۳۸۱۰ (۰۱۱) – ۴۴۱۵۳۸۱۱ (۰۱۱)

 

چگونه بورس را در مازندران آغاز کنیم؟

اگر ساکن هر یک از شهرهای استان مازندران هستید و علاقه‌مند به سرمایه‌ گذاری در بورس، می‌توانید از خدمات کارگزاری آگاه استفاده کنید. یکی از خدمات کارگزاری آگاه در استان مازندران، آموزش بورس است. کلاس ورود به بازار سرمایه یکی از کلاس های رایگان در زمینه آموزش بورس است. در این کلاس در مورد کلیات بورس، مقایسه بازار بورس با سایر بازار های موازی، آشنایی اولیه با سایت های مرتبط و … مورد بررسی قرار می گیرد.

برای ثبت نام و شرکت در این کلاس، کافی است فرم زیر را تکمیل نموده و منتظر تماس همکاران کارگزاری آگاه در شعب استان مازندران باشید.

 

8 پاسخ به “چگونه فعالیت بورسی خود در استان مازندران را آغاز کنیم؟ (بابل، ساری، آمل)”

  1. جواد حاجی گفت:

    سلام سال جدید کلاس برگزار میشه ؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      درصورتی که کلاس خاصی برگزار شود در ویترین بآشگاه اطلاع رسانی می شود .جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۸۲۱۵۴۱۰۲ الی ۶ بخش آموزش کارگزاری آگاه تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  2. محمدی گفت:

    سلام ، من در نکا زندگی میکنم بنا به دلایلی نمیتونم برم ساری ، آیا دفتر پیشخوانی در نکا هست که نماینده کارگزاری شما باشه؟

    ۱
  3. AJ3845 گفت:

    باسلام... شهر ساری و آمل در حال برگزاری رایگان این کلاس ها به صورت هفتگی هستند اما متاسفانه این کلاس ها برای سهامداران کارگزاری آگاه در بابل فعلا که برگزار نشده..(به امید برگزاری این دوره های آموزشی حتی غیر رایگان)

    ۳
  4. محمدزمان رودگر صفاری گفت:

    با سلام اگه بشه میخواهم از امکان بورس استفاده کنم و خرید و فروش انجام بدم .

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: