چگونه با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟

  • ۱۹ دی ۱۴۰۲
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۶۴۵ نظر
  • ۴۸۸۹۸ مشاهده
با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم

تاکنون به سرمایه گذاری در بورس و معاملات بورسی فکر کرده اید؟ تصورتان از حضور در بازار بورس چیست؟ آیا می‌توانیم با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟ راه و روش کسب ثروت از بورس چیست؟

برخی از مردم فکر می‌کنند که این فضا فقط متعلق به افراد ثروتمند است و تصویری که از فعالان در این حوزه دارند، شخصی میانسال با خودرویی لوکس و لباس‌هایی گران‌قیمت است. این تصویر از بیشتر افراد دور است و به همین خاطر فکر می‌کنند که در بازار بورس جایی نخواهند داشت؛ چون بورس مال پول‌دارها است.

برخی دیگر هم معتقد هستند که با ورود به بورس سریعاً می‌توانند به پول و ثروت برسند و در عرض یک سال، از آپارتمانی اجاره‌ای به برجی چندین و چند طبقه نقل مکان کنند. هیچ‌یک از این تصاویر درست نیست! اگر شما نیز جزو یکی از این دو گروه هستید، این مطلب را مطالعه کنید تا از آنچه در این بازار پرماجرامی‌گذرد، آگاه شوید.

واقعیت این است که بازار بورس مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر از ظرفیت‌هایی برای رشد برخوردار است و در مقابل، احتمال شکست هم وجود دارد. به عبارت بهتر باید به بازار بورس به عنوان یک ابزار برای فعالیت‌های اقتصادی نگاه کرد که می‌تواند منجر به رشد و شکوفایی یا شکست شود.

چه چیزی موفقیت و سود شما را در بازار بورس تامین می کند؟ یا چه کار کنیم تا از بورس سود دریافت کنیم؟

دیدگاه و شیوه عملکردتان است که مسیرتان را در بورس مشخص خواهد کرد. در ادامه به ابعاد موفقیت و ثروت در بورس بیشتر پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

می‌خواهم با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شوم!

با سرمایه گذاری در بورس به دنبال سود، ثروت و درآمد هستید. خب، همه چنین خواسته‌ای دارند؛ به ویژه در اکوسیستم اقتصادی کشورهایی که به خاطر وجود تورم، ارزش پولی که در دست مردم است، مدام کاهش پیدا می‌کند.

بدیهی است که در چنین شرایطی هیچ‌کس دوست ندارد، پول و سرمایه ای را که به زحمت جمع‌ کرده است، به آسانی از دست بدهد.

به پولی که در دوران تورم در اختیار دارید، پول داغ گفته می‌شود؛ زیرا به واسطه شرایط اقتصادی، ارزش آن مدام کاهش پیدا می‌کند و نگه داشتن آن در دست و عدم به‌کارگیری آن در یک سرمایه گذاری مناسب باعث می‌شود شبیه جسمی داغ باشد که دستانتان را می‌سوزاند و فقط ضرر را به شما تحمیل می‌کند.

یکی از روش‌هایی که باعث می‌شود به حفظ ارزش پول و سرمایه خود کمک کنید، سرمایه‌گذاری در بورس است. بورس بازاری قانونی است، همه فعالیت‌ها و روندهای سرمایه‌گذاری در آن قابل بررسی و پیگیری است. به همین خاطر است که دیگر نگرانی بابت از دست رفتن سرمایه به دلیل کلاهبرداری و سرقت و… در آن وجود ندارد.

فعالیت در بورس، محدودیت سنی دارد؟

بورس سن و سال نمی‌شناسد!

فرقی نمی‌کند که بازنشسته هستید یا جوانی که به تازگی کمی درآمد و سرمایه پیدا کرده است. در هر حال، بورس به هر طیف سنی، امکان فعالیت می‌دهدو شما می‌توانید با هر مبلغی در بورس سرمایه‌‌گذاری کنید.

البته برای خرید آنلاین سهم نیاز به مبلغ حداقل ۱۰۰هزار تومان است ولی به طور کلی با هر سرمایه‌ای می‌توانید وارد بازار بورس شوید. پس محدودیت در بورس هیچ معنایی ندارد. آنچه برای شروع فعالیت در بورس لازم است، چیزی نیست جز دانش بورسی، شجاعت و جسارت.

شما باید برای پذیرش ریسک و ورود به دنیایی که به هوشیاری و دقت نیاز دارد، پس از آموزش بورس کاملاً شجاع و جسور باشید. زیرا ورود به هر عرصه حساسی مستلزم پذیرش ریسک‌ها و شکست‌هایی است که هر کسی تاب و توانِ تحمل آنها را ندارد.

کسانی در بورس موفق می‌شوند که از واژه شکست، تعبیر منفی نداشته باشند. این افراد معتقدند که شکست اولین مرحله از پختگی است و به افزوده شدن تجربه‌های مفید آن‌هاکمک می‌کند.

پس اگر نگاه‌تان به شکست خوردن کاملاً یک نگاه منفی است، بعد از هر بار زمین خوردن به سختی دوباره از جا بلند می‌شوید و خود را نمی‌بخشید؛ اصلاً به کار کردن و سرمایه گذاری در بورس یا بازارهای مشابه آن فکر نکنید.

آموزش بورس: برای ثروتمند شدن در بورس چه چیزهایی را می‌دانم؟!

اگر قصد کرده‌اید که در بازار بورس شروع به فعالیت و سرمایه گذاری کنید و فکر می‌کنید که شجاعت کافی برای این کار را دارید، لازم است تا ضمن اینکه برای این ویژگی خود ارزش زیادی قائل هستید به خودتان یادآوری کنید که آگاهی در بورس و آموزش بورس بسیار مهم است.

آگاهی یعنی کسب دانش و آموزش درباره ساز و کار بورس، محیط آن و عواملی که بر نوسانات قیمت اثر می‌گذارد. بی‌مطالعه و بدون تحقیق نباید وارد بازار بورس شد. تصمیمات هیجانی و شانسی، شما را به جایی نمی‌رسانند. پس دقیق و بامعلومات ظاهر شوید و بی‌گدار به آب نزنید.

آموزش بورس را از کجا شروع کنم؟

داشتن شجاعت و دانش، شما را به فردی قدرتمند در عرصه سرمایه گذاری بدل می‌کند. عملگرایی هم نتیجه تقارن و هم‌نشینی این دو موضوع است.

کسی که هم اطلاعات خوبی از بورس دارد و هم شجاعت کافی برای ورود به فعالیت‌های واقعی، به سادگی پا در مسیر می‌گذارد و مدام تعلل نمی‌کند. تعلل در تصمیم گیری و اقدام، یکی از اصلی‌ترین سمومی است که مانع از موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در بورس می‌شود.

مثبت فکر کردن را می‌دانم!

وقتی صحبت از تفکر مثبت می‌شود همه به یاد جملات کلیشه‌ای مختلفی مانند: «زندگی زیبا است… خورشید رویایی است… و زندگی چقدر شیرین است» می‌افتند. اما واقعیت این است که تفکر مثبت، موضوعی عمیق‌تر از رویایی دانستن زمین و زمان است. تفکر مثبت یعنی واقع‌بینی با چاشنی مثبت‌اندیشی. یعنی همیشه به دنبال راه حل بودن و تسلیم نشدن. تفکر مثبت، شیوه‌ای از تفکر است که برای ثروتمند شدن و سرمایه گذاری در بورس به آن نیاز دارید. افراد موفق از تفکر راهبردی برای هر کاری بهره می‌برند. آنها می‌دانند که چطور باید از نقاط قوت خود و فرصت‌ها برای رشد و موفقیت بهره ببرند. در مقابل، تهدیدها هم آنها را نمی‌ترساند و سعی می‌کنند که در مبارزه با چالش‌هایی که پیش می‌آید، بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

پس برای ورود به بورس باید روی خودتان کار کنید تا فردی شجاع با جسارت لازم برای شروع سرمایه گذاری و کسب تجربه‌های اقتصادی تازه شوید. علاوه بر این باید عملگرا باشید و فقط از دور مشغول رصد کردن شرایط نباشید اگر زیادی از حد هم به تحلیل و بررسی بپردازید، ترسی به جانتان می‌افتد که مانع از پا گذاشتن به زمینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.

با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم

با فعالیت در بورس، خانه و ماشین و ویلا می‌خرم!

همه کسانی که به بورس می‌آیند، آرزوی افزایش سود و سرمایه دارند. این آرزو بدیهی است؛ اما رسیدن به این هدف تا حدی زیادی به میزان سرمایه‌تان هم بستگی دارد. میزان سود و زیان روزانه در معاملات بورس محدودیتهایی دارد و از حدی بیشتر یا کمتر نمی شود. سود یا ضرری که به طور متوسط ممکن است برای سرمایه شما رخ دهد، در طول هر روز  معاملاتی، حدود ۵ درصد است.

بنابراین، هر چقدر سرمایه‌تان بیشتر باشد، در صورت سود کردن به افزایش سرمایه بیشتری خواهید رسید. اما منظور این نیست که خانه و زندگی‌تان را بفروشید و با آن یک نوع سهام خریداری کنید. شما باید بنا به توان مالی و بودجه‌ای که در اختیار دارید، شروع به سرمایه گذاری در بورس یا بازارهای دیگر کنید.

هر چقدر این مبلغ بیشتر باشد، بهتر است اما همه آن را نباید در خرید یک نوع سهم به کار ببرید. سبد سرمایه گذاری تشکیل بدهید و سرمایه خود را در بخش‌های مختلف بازار بورس، صنایع و نمادهای مختلف تقسیم کنید. در مرحله بعد لازم است به صورت مداوم مراقب باشید که اوضاع هر یک از حوزه هایی که در ان سرمایه گذاری کرده اید، به چه ترتیب است و در صورت نیاز خرید و فروش لازم را انجام بدهید.

نکته‌ای که این جا باید به ان اشاره کنیم این است:

نداشتن انتظارات عجیب و غریب از سرمایه گذاری در بورس

یعنی اگر شما با ۲ میلیون تومان، خرید سهام را شروع می‌کنید، باید یادتان باشد که رشد یا ضرر تصاعدی است؛ اما نه به این معنا که ۲ میلیون‌تان در عرض چند هفته به ۲۰۰ میلیون بدل می‌شود. یکی از نکات مثبت سرمایه گذاری در بورس همین است که روند فعالیت و فرایند کم و زیاد شدن سرمایه‌ کاملاً مشخص است.

به همین خاطر با بررسی و ارزیابی سهامی که خریداری کرده‌اید، امکان اینکه بدانید ارزش سرمایه‌تان چقدر است، کاملاً وجود خواهد داشت. پس نباید فضایی فکر کنیم و باید انتظارات معقول داشته باشیم.

نتیجه‌گیری

برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم! ریسک معقولی را بپذیریم و بدانیم با حضور در بازار بورس و کسب تجربه‌های ریز و درشت در بلند مدت به سود خواهیم رسید.

تضمینی وجود ندارد که در بورس ثروتمند شویم، ولی اگر مکانیزم کار بورس را یاد بگیرید، در بورس پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ثروتمندان مشهور خودساخته وجود دارد. تا انتخاب و روش ما چه باشد!

645 پاسخ به “چگونه با سرمایه گذاری در بورس ثروتمند شویم؟”

  1. AW3137 گفت:

    ممنونم از اینکه بتمام سوالات جواب میدهید.

    ۱
  2. AW3137 گفت:

    سلام .میخواستم بدونم چطوری کد ده رقمی رو میتونم دریافتکنم.

    ۲
    • Agah گفت:

      سلام دوست گرامی
      برای دریافت کد ۱۰ رقمی سجام لازم است در "سامانه سجام" ثبت نام بفرمایید.
      باتشکر

      ۱
      • AU8100 گفت:

        سلام
        کاربرAU8100
        هستم در سطحی که الان می باشم تخفیفات در خرید یا فروش لحاظ نمی شود لطفا بررسی کردد

        ۱
        • Agah گفت:

          سلام دوست گرامی
          تخفیف کارمزد معاملات شما به حساب باشگاه واریز شده است.
          لذا برای مشاهده آن به بخش گزارش ریال در سایت باشگاه مراجعه بفرمایید.
          باتشکر

          ۱
  3. AU2582 گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتان، بسیار مفید بود

    ۱
  4. حیدر پژهان گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبی که میدید . خیلی عااااااالی

    ۴
  5. AV0195 گفت:

    یکی از خطرات بورس وقوع جنگ است که باعث سقوط بازار سهام می گردد. بهتر است همیشه با کل سرمایه وارد بازار بورس نشد. من خودم با ۳۰ درصد سرمایه وارد خواهم شد.

    ۳۲
    • AW3471 گفت:

      جنگ در اکثر مواقع با بالا گرفتن تدریجی تنش ها آغاز می شود که این تنش ها در اخبار و معاملات سهام نمود پیدا می کنند بنابراین با مشاهده خطر درگیری و جنگ می توان برای مدتی به طور کلی سبد را نقد کرد و سپس تصمیم گرفت که چه هنگام برای ورود دوباره به بورس مناسب است.

      ۲۲
    • AR0754 گفت:

      با سلام،
      این ایده هم برای نوع خودش می تواند مقبول باشد.
      همواره جنگ ها عواقبی دارند، حتی اگر در دوردست ها باشد. مثلا اثرات جنگ در شبه جزیره کره یا شبه جزیره عربستان (بین عربستان و یمن) یا شبه قاره هند (جنگ های کوتاه مدت بین هند و پاکستان) یا ... در بورس های مختلف جهانی متفاوت اما تاثیر گذار است.

      ۶
    • AG5642 گفت:

      کل سرمایه ات وارد کن سودشو قد سرمایه ات بکش بیرون اون طوری ضربه به اصل سرمایه نمیخوره

      ۸
      • AR0754 گفت:

        با سلام
        چیدن کل تخم مرغها در یک سبد در هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

        ۲۲
        • AG5642 گفت:

          منظور از اصل سرمایه یعنی مقدار پولی که میخواهید در بورس سرمایه گزاری کنید

          ۵
          • AR0754 گفت:

            با سلام مجدد
            ممنون که توضیح دادین. ولی کل سرمایه را بایست در چند جا سرمایه گذاری کرد.
            سود ها را به گفته شما هم باید بیرون کشید و در کار دیگری سرمایه گذاری نمود.
            کاملا درسته.
            طمع هم هرگز.
            پرسود باشید.

            ۸
      • AU8812 گفت:

        نظر جالبیه اما احتمالات بازار سرمایه رو هم در نظر بگیر مثل دیروز و امروز

        ۸
        • AG5642 گفت:

          سلام درسته حرف همینه بحت من چیز دیگه ای میگم تا سود کردیم طمع نکنیم همون سود وارد بازی کنیم با خارج کردن اصل سود میتونیم بهتر بازی کنیم.... این دوروزه هم هیجان بازار بود برطرف میشه توی هفته اتی و میریم بطرف صف شدن

          ۳
      • AU8812 گفت:

        از قدیم یه مثل هست میگه
        همیشه تخم مرغات و تو یه سبد نزار
        پدرم میگفت میری مسافرت همه پولاتو تو چند جای مختلف بزار که اگه یکی به فنا رفت دو تا دیگه داشته باشی
        وارد کردن کل سرمایه یه خطر جدی هستش

        ۹
      • AW2334 گفت:

        دقیقا، دیگاه درستیه به شرط اینکه بتونی توی مدت زمان مشخص و محدودی اندازه سرمایه اولیه سود کنی

        ۳
      • AX9612 گفت:

        چه تضمینی هست که سود کنین؟ این استراتژی سوپر ریسک داره

        ۳
    • rahim گفت:

      امروز سقوط سهام ناشی از خطر جنگ بود

      ۳
      • AU8812 گفت:

        خطر جنگ نه
        افرادی که با تبلیغات وارد بورس شده بودند دیدن که دلار و طلا دوباره داره رشد میکنه
        برگشتن سر شغل خودشون دلالی
        این افراد به درد همونجا میخورن

        ۳
      • AU8812 گفت:

        نه اخوی ناشی از جنگ کدوومه
        مگه ایران افعانستان و عراق و یمن و سوریه .... غیره هستش
        اصل داستان بالارفتن دوباره قیمت سکه و طلا هستش که با توجه به تبلیغاتی که برای بورس کرده بودند افراد زیادی وارد شدند و باعث شد که شاخص کل بالا بره و همون افراد دوباره خارج شدند که برن طلا و دلار بخرن
        که فکر میکنم با توجه به راه اندازی بازار ارز و کنترل شدیدی که دارن رو دلار و ... میکنن نتونن کاری رو انجام بدن
        به هر حال سقوط این دو روز به نظرم عالی بود و بنده به شخصه میگم کاش کسانی که اهل این بازار نیستند برن تا راحتتر بشه کار کرد

        ۳
    • AW2456 گفت:

      برای سرمایه گذاری در بورس باید شجاعت کافی را داشته باشیم و نترسیم

      ۱
    • AX0759 گفت:

      برا بقیه هم میتونه باشه

      ۰
    • AP1936 گفت:

      ۳۰درصد سرمایه
      خوبه ولی بایستی سبد داشته باشید
      یا صندوق سرمایه گذاری بخرید
      یا از خدمات سبدگردان ها استفاده کنید

      ۱
    • AS8772 گفت:

      داداش خبری از جنگ نیست. نگران نباشید. !

      ۳
    • AA0174 گفت:

      جنگ کجا بود

      ۱
    • AW0484 گفت:

      اگه جنگ بشه وضعیت باز سهام چطورمشه؟؟

      ۱
      • Agah گفت:

        سلام دوست عزیز
        امیدواریم که هیچگاه چنین اتفاقی نیفتد. اما پیش بینی روند بازار و اتفاقات در چنین شرایطی تا حدی امکان پذیر نیست. ولی کلیه افراد دارای مسئولیت در این بازار تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب به بازار انجام خواهند داد.
        باتشکر

        ۱
      • AO4326 گفت:

        جنگ نمی شه ونخواهد شد نگران نباشید

        ۲
    • AX7167 گفت:

      درهیچ زمینه ای نباید با کل سرمایه وارد شد. همیشه باید انعطاف پذیر عمل کرد

      ۰
    • AO8775 گفت:

      صبحت واقعا بجایی بود

      ۲
    • AM3347 گفت:

      سلام
      بازار سرمایه هوشمند هسش و ب محظ احساس خطر ، میفروشن و خروج میزنن . اما خیالت راحت ک جنگ سخت نخواهیم داشت،، چون ب واسطه جنگ نرم دارن ب اهدافشون میرسن و فقط برا رسیدن ب اون اهداف هزینه ارزی میکنن و......

      ۲
    • AV1946 گفت:

      سلام بسیار عالی اند

      ۱
1 2 3 82