آموزش بورس در اصفهان

  • تاریخ درج ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۹۱۲ مشاهده
آموزش بورس اصفهان

در این مطلب، درباره خدمات امکانات آموزش بورس در اصفهان صحبت خواهیم کرد. بورس یکی از جذاب‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است. شاید زمانی که صحبت از «سود» می‌شود، هر بازاری که چنین قابلیتی داشته باشد، جذاب به نظر بیاید؛ اما در بازار بورس سوددهی تنها یکی از عوامل جذب کننده است.

نحوه ثبت‌نام و ورود ساده، امکان شروع سرمایه‌گذاری با مبلغ کم، عدم وجود محدودیت‌های دست‌ و پا گیر مانند محدودیت سنی و یا مکان اقامت، اینکه سرمایه‌گذار (همانند بازارهای دیگری مثل مسکن)، مجبور به مذاکرات متعدد نیست و با آرامش تنها با دسترسی به اینترنت می‌تواند معاملات خود را مدیریت کند، از دیگر جذابیت‌های بازار بورس است.

فهرست مطالب

از طرفی یک سرمایه‌گذار بورسی موفق، در واقع یک اقتصاددان است؛ او از دانش مالی خوبی برخوردار است، به بازار سرمایه تسلط کافی دارد، به راحتی برنامه‌ریزی می‌کند، می‌تواند در شرایط متفاوت، تصمیمات صحیحی اخذ کند و در حالت کلی این فرد از سواد و دانش مالی خوبی برخوردار است.

اما تمامی این توانایی‌ها چگونه بدست می‌آید؟ چگونه می‌توان یک سرمایه‌گذار موفق و شخصی با درایت بود؟ آیا موفقیت در بورس به تحصیلات مرتبط نیاز دارد یا هر شخصی می‌تواند به یک کارشناس بورسی تبدیل شود؟

در ادامه به بررسی اهمیت آموزش بورس، نحوه فراگیری این دانش و پاسخ تمامی سوالات بالا می‌پردازیم.

اهمیت آموزش بورس

برخی از افراد هستند که تصور می‌کنند با دانستن نحوه انجام معاملات و مدتی فعالیت، به یک معامله‌گر خبره تبدیل شده‌اند. بعضی دیگر می‌گویند دانستن اصطلاحات تخصصی چه کاربردی دارد در شرایطی که با یادگیری مهارت نوسان‌گیری می‌توان دارایی خود را مدیریت کرد. تعدادی دیگر برعکس هر دو موارد قبلی، اصلا هیچ‌گونه آشنایی با این بازار ندارند و به عبارتی نیازمند یادگیری مفاهیم پایه هستند.

اما در واقع هر سه این افراد نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی اما در سطوح مختلف را دارند. فرد اول می‌داند چگونه معامله کند اما چطور تشخیص می‌دهد که بهترین زمان برای خرید هر سهم چه موقعی است؟ بهترین زمان فروش چطور؟ قطعا این فرد تنها از روی تجربه یا دریافت سیگنال عمل می‌کند.

اما آیا در بازار بورس یک الگوی ثابت همواره تکرار می‌شود؟ قطعا اینطور نیست و بورس به عنوان یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین بازارها معروف است و تحلیلگران با انجام چندین تحلیل مختلف و تطابق آن‌ها با یکدیگر، آینده بازار و سهم‌ها را پیش‌بینی می‌کنند.

فرد دوم تنها با تکیه بر نوسان‌گیری دارایی خود را مدیریت می‌کند. اگر چه این مورد خود مهارتی است که با گذراندن دوره های آموزش نوسان گیری در بورس کسب می شود ، اما دارای معایب فراوانی است و معمولا در کنار روش‌های دیگر کاربرد دارد. بالا رفتن میزان سفته‌بازی در بازار، تحریف قیمت‌ها از ارزش واقعی آن‌ها، تعهد زمانی و بالا بودن اضطراب در این روش معاملاتی، از مضرات آن هستند.

می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که در این مثال‌ها فرد اول و دوم، کاملا با بازار بورس آشنا هستند و تنها باید به یادگیری تحلیل‌های تخصصی و تکنیک‌های پیشرفته بپردازند؛ اما فرد سوم که هیچ آشنایی با بازار بورس ندارد، باید ابتدا با مفاهیم، اصطلاحات، صنایع و سازوکار بازار بورس آشنا شود، در مرحله دوم با یادگیری تکنیک‌های ساده‌تر معاملات خود را آغاز کند و پس از مدتی مهارت‌هایش را بهبود بخشد و با شرکت در دوره‌های پیشرفته مبلغ سرمایه‌گذاری را افزایش دهد.

آموزش بورس را از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری مهارت‌های بورسی روش‌های فراوانی مانند: مطالعه کتاب و مقاله، فیلم‌های آموزشی، پکیج‌های خودآموز، کلاس‌های حضوری و مجازی وجود دارد؛ که تمامی این‌ها می‌توانند در جایگاه خود مفید باشند. به عنوان مثال فردی که از تحصیلات مرتبط برخوردار است، قطعا کتب و مقالات فراوانی در این باره مطالعه کرده و به راحتی با بهره‌گیری از روش‌های خودآموز می‌تواند تکنیک‌های تخصصی بازار بورس را فراگیرد.

اما برای مابقی افراد، شرکت در کلاس‌های آموزش بورس بهترین روش است. اینکه کلاس‌ها دارای سطوح مختلف هستند باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و فرد تنها در دوره‌هایی که نیازمند آن است ثبت‌نام می‌کند. در کلاس امکان تبادل اطلاعات با دیگران وجود دارد و کاربر می‌تواند سوالات خود را از استاد مربوطه پرسیده و رفع اشکال کند.

در کلاس‌ها، کتب و مقالات مربوط به همان دوره معرفی می‌شوند و فرد بدون سردرگمی و گشتن به دنبال مرجع مطلب مناسب سطح خود، می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

چگونه کلاس آموزش بورس معتبر پیدا کینم؟

کلاس‌های آموزش بورس توسط افراد، آموزشگاه‌ها و مراکز مختلفی برگزاری می‌شوند و برای یک کاربر بورسی پیدا کردن مرکزی معتبر و باسابقه، که امکان برگزاری کلاس‌ها را بدون محدودیت مکانی برای وی فراهم کند، حائز اهمیت است.

کارگزاری آگاه به عنوان کارگزاری رتبه الف در کشور، کلاس‌های آموزش بورس خود را در تمامی شهرها به صورت حضوری و مجازی در سه سطح پایه، مقدماتی و پیشرفته برگزاری می‌کند؛ و با توجه به میزان استقبال کاربران، دوره‌ها گسترش می‌یابند و تمدید می‌شوند.

اصفهان یکی از شهرهایی است که کلاس‌های آموزش بورس آگاه، به صورت مداوم در آن برگزار می‌شود. تمامی دوره‌ها در هر سه سطح به صورت ممتد تمدید شده و امکان شرکت در دوره‌های حضوری و مجازی همواره فراهم است.

فهرست دوره‌های آموزش بورس آگاه در اصفهان به شرح زیر است:

دوره آموزش مبانی سرمایه‌ گذاری در بورس در اصفهان

دوره آموزش تابلوخوانی در سایت tsetmc در اصفهان

دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی در اصفهان

دوره تحلیل بنیادی کاربردی در اصفهان

دوره آموزش فیلتر نویسی در اصفهان

دوره استراتژی معاملات بر مبنای ACD در اصفهان

دوره آموزش مدیریت سرمایه و طراحی سیستم معاملاتی در اصفهان

دوره تحلیل تکنیکال پیشرفته در اصفهان

دوره روان‌شناسی بازار با نمودار شمعی در اصفهان

دوره پرایس اکشن در اصفهان

دوره امواج الیوت در اصفهان

سخن آخر

آموزش بورس نه تنها باعث بهبود سرمایه‌گذاری شما می‌شود، بلکه در تمام ابعاد زندگی‌تان تاثیر مثبت می‌گذارد. همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، یک سرمایه‌گذار موفق در بورس، به مرور تسلط خوبی بر مسائل اقتصادی پیدا می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت نیز در وی افزایش می‌یابد.

آدرس و شماره تماس شعبه اصفهان

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: