معاملات برخط (آنلاین) در بورس اوراق بهادار چیست؟

  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲
  • ۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۶ نظر
  • ۵۱۰۰۹ مشاهده
بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه, بورس اوراق بهادار, خرید و فروش اوراق بهادار, خرید آنلاین سهام, کارگزاری آگاه, روش های معامله, قرارداد اینترنتی, کد سهامداری بورس, کدمعاملات برخط, خرید و فروش سهام, سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران، بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام,

معاملات آنلاین یا معاملات برخط (online Trading)، تحول بزرگی در خرید و فروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار به شمار می‌آید که دسترسی آسان و همگانی را برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه به ارمغان آورده است. با فعال شدن سامانه معاملات برخط بورس اوراق بهادار، ضمن افزایش نقدشوندگی، مقدمات توسعه و رونق روزافزون بازار بورس فراهم می‌گردد. در واقع “معاملات برخط” فرآیندی است که طی آن سرمایه‌گذار بطور مستقیم خرید و فروش سهام را از طریق بستر اینترنت انجام می‌دهد. در معاملات برخط بورس، سفارش‌ها بعد از ثبت توسط سرمایه‌گذار به سیستم معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران برای انجام معامله ارسال می‌گردد.

معاملات برخط سابقه طولانی در بازار سرمایه سایر کشورها دارد. بطور مثال در بازار نزدک (NASDAQ) کشور آمریکا که در سال ۱۹۷۱ میلادی راه اندازی شده است، سرمایه‌گذاران با بهره‌گیری از سامانه معاملات آنلاین این بازار می‌توانند در هر مکانی از طریق اینترنت، نسبت به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار خود اقدام نمایند.

در معاملات برخط، سرمایه‌گذار می‌تواند بصورت آنلاین آمار مربوط به نمادها، شاخص‌ها و همچنین سه سفارش اول برای خرید و فروش سهام را مشاهده کرده و نسبت به خرید و فروش نمادی خاص اقدام کند. پس از خرید سهام در یک نماد مشخص توسط سرمایه‌گذار، آن سهم (پس از کسر کارمزد) جز دارایی‌های خریدار محسوب می‌گردد که در پرتفوی یا سبد سهام وی قابل مشاهده است.

  شرکت کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار رتبه الف در ارائه خدمات بورس اوراق بهادار، بورس کالا و انرژی فعال است. این کارگزاری در زمینه معاملات بورس اوراق بهادار کلیه خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران، شامل دریافت کد سهامداری و کد معاملات برخط، خرید و فروش حضوری، اینترنتی و آنلاین را ارائه می‌دهد. کارگزاری آگاه با طراحی سامانه معاملات برخط آسا توانسته است گامی مثبت درجهت رفع نیازهای سرمایه‌گذاران بردارد.
به منظور آشنایی با نحوه دریافت کد آنلاین سهام به صورت غیر حضوری (آگاه اگسپرس)، مراحل دریافت کدسهامداری و معاملات برخط و فرآیند خرید و فروش حضوری، خرید و فروش اینترنتی، خرید و فروش برخط در کارگزاری آگاه، به لینک های مربوطه مراجعه شود.
برای پاسخ به سوالاتی که تاکنون بی پاسخ مانده است به سوالات متداول رجوع شود.
خانواده آگاه در شعب کارگزاری آگاه آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم است.

26 پاسخ به “معاملات برخط (آنلاین) در بورس اوراق بهادار چیست؟”

  1. mohammad.abbasi4013@gmail.com گفت:

    با سلام و خسته نباشید.من عضو باشگاه آگاه هستم(به عنوان کاربر) پس از دریافت کد فعال سازی ۴ رقمی وارد باشگاه شدم.اکنون برای انجام معاملات برخط مراحل ثبت نام در سایت (برابر راهنمای سایت)برایم امکانپذیر نمی باشد و علیرغم چندین بار تلاش برای تغییر حساب کاربری به مشتری لیکن سیستم پیغام این نام کاربری از قبل در سیستم مشابه دارد را داده و عملا امکان تکمیل اطلاعات را جهت دریافت کد معاملاتی انلاین ندارم.لطفا راهنمایی فرمایید. ۰۹۱۵۳۰۵۴۰۱۳

    ۰
  2. gh.keymasi گفت:

    اگر معامله ای که توسط سیستم اسا انجام شود و معامله انجام نشود و مشکلی پیش باید ایا کارگزاری ان را بر عهده میگیرد

    ۰
  3. Narges گفت:

    سلام ، معاملات انلاین در ایران دقیقن از چه سالی شروع شد؟

    ۰
    • Agah گفت:

      سلام
      روز ۱۴ دیماه سال ۸۹، همزمان با چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، سامانه معاملات برخط(آن لاین) با هدف توسعه بازار سرمایه و سهولت و عدالت در معاملات و همچنین سامانه تالار مجازی بورس ایران با هدف توسعه فرهنگ سهامداری در کشور با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح و از تمبر یادبود بورس نیز رونمایی شد.

      ۳
  4. agah40107 گفت:

    آیا واریز وجه از فروش اوراق مشارکت مانند سهام T+3 می باشد؟

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام
      خیر واریز مبلغ فروش اوراق مشارکت T+1 و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط T+2 است.

      ۲
      • mostafa.. گفت:

        سلام.من اولین باره میخوام سهام یا اوراق قرضه بخرم.لطفا کمک کنید.چه شرکتی چطوری بخرم؟!

        ۱
        • Agah گفت:

          سلام دوست گرامی
          با داشتن کد معاملاتی آنلاین می‌توانید اقدام به خرید نمایید. اوراق مشارکت صایتل و پرشیا گزینه‌های خوبی هستند.

          ۰
  5. egafar گفت:

    باسلام
    به اطلاع میرساند نرم افزار آسا نسخه اندروید متاسفانه بلاگ دارد به نحویکه زمان ورود قیمت و حجم جهت خرید سهم بمحض وارد کردن سفارش از برنامه خارج میشود ۴ بار طی تماس تلفنی با کارگزاری این مشکل را مطرح کردم متاسفانه هیچ اقدامی انجام نگرفته است و بنده از طریق نسخه اندرود نمی توانم معامله انجام دهم
    باکمال تشکر امیدوارم سریعا رفع مشکل شود

    ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: